Na rynku ukazał się – w wersji drukowanej i elektronicznej – odnowiony magazyn NIMB (Nauka, Innowacje, Marketing, Biznes), uzupełniony hasłem „Odkryj Przestrzenie Nowej Nauki” zachęcającym czytelników do odkrywania, jaka jest nowoczesna nauka, i jak można w niej znaleźć miejsce dla siebie. Czasopismo chce pokazywać różne związki nauki z wieloma, czasem wyglądającymi na dość odległe, dziedzinami życia (np. w najnowszym numerze teksty dotyczące koneksji nauki z kulturą popularną).
W najnowszym NIMBie:
POPNauka – od Einsteina, przez doświadczenie z Mentosami, po programy Discovery; Tajemnice zbrodni. Seriale kryminalne – prawdziwa nauka czy fikcja; Jak Theo Jansen odtwarza procesy ewolucji na holenderskiej plaży i czym są kinetyczne potwory? Prof. Joanna Bereta, koordynatorka badan nagrodzonych tytułem Polski Produkt Przyszłości odpowiada na pytania zwykłe, niezwykłe i bardzo dziwaczne; Blog naukowca: jak i po co? – opisuje Natalia Hatalska – ekspert marketingu niestandardowego, której blog zdobył nagrodę „Blog Roku 2009”; Aberracje i asocjacje – felietony (około)naukowe. DO NIMBa pisze m.in. Edyta Zielinska – redaktor The Scientist.
– Rozpoczynając ponad 2 lata temu publikowanie tekstów pod szyldem NIMB mieliśmy nadzieję, że czasopismo to pokaże różnorodne relacje współczesnej nauki ze światem biznesu, marketingu, internetu, finansów itd. Zainteresowanie jakim wśród czytelników cieszył się ten biuletyn spowodował, że postanowiliśmy pójść krok dalej i od 2010 wydawać nowego NIMba w zmienionej szacie graficznej, w kolorze, na większej ilości stron – informuje Piotr Żabicki, redaktor naczelny czasopisma.
Dotychczas ukazało się osiem numerów pisma – dziewiąty jest odświeżony i od tego numeru pismo stawia naukę w centrum. To jej rozwojowi będą podporządkowane teksty dotyczące promocji i popularyzacji wiedzy, innowacyjności, także naukowego biznesu.
Wydawcą magazynu jest, działające na UJ, Centrum Innowacji, Transferu Technologii i Rozwoju Uniwersytetu (CITTRU).
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS