Utrzymane w zielonej kolorystyce, przypominające słońce lub kwiat logo BP w opinii Greenpeace nie przystaje do działalności koncernu, negatywnie ocenianej przez tę jedną z najbardziej znanych organizacji zajmujących się ekologią. Działacze brytyjskiego oddziału zorganizowali konkurs na nowe logo przedsiębiorstwa, nawiązujące do szkodliwych skutków jego funkcjonowania.
W dniu inauguracji konkursu ekolodzy wspięli się na budynek głównej siedziby BP w Londynie, by umieścić tam przygotowaną przez siebie flagę. Widoczny na niej znak firmowy BP częściowo zakrywały czarne plamy, a podpis rozwijał nazwę koncernu jako „British Polluters”. Film z wydarzenia dostępny jest na serwisie YouTube.
Organizatorzy deklarowali, że najistotniejszy dla nich jest pomysł- zwycięzca będzie mógł zatem spotkać się z profesjonalnym grafikiem i dopracować wykonanie projektu. Logo zostanie wykorzystane w międzynarodowej kampanii Greenpeace. Do 1 lipca – do dnia zamknięcia konkursu, internauci nadesłali 1926 projektów. Wszystkie można obejrzeć na serwisie Flickr.
A. Postek
Nazwa projektu:
Behind the Logo
Zasięg (kraj/kraje):
Wielka Brytania
Autor:
Greenpeace, uczestnicy konkursu
Data:
06/2010
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?