Kobieta z dumą przedstawia mężczyznę siedzącego obok niej jako swojego pierworodnego syna. Zaraz potem otrzymuje propozycję, aby pojechać z nim do Norwegii. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że to podróż tirem.
„Każdego dnia ponad 3 tysiące tirów przekracza granice Norwegii” – mówi mężczyzna. Kierowcy przybywający do Norwegii, najczęściej z krajów Europy Wschodniej, nie znają języka, którym tamże się posługuje. Z kolei przedstawiciele rządu oraz pracodawcy nie posługują się wystarczająco dobrze językiem angielskim lub językiem ojczystym kierowców. Ze względu na to pojawił się problem w jaki sposób przekazać przybywających kierowcom wszystkie niezbędne informacje.
W case study kampanii przedstawiciel norweskiego rządu zastanawiał się, w jaki sposób uświadomić kierowców tirów i ciężarówek na temat praw im przyslugujących oraz wymogów panujących na drogach w Norwegii. Kogo może posłuchać dorosły mężczyzna, wziąć sobie do serca słowa i uwagi tej oseoby? Taką osoba jest matka, bo rad mamy zawsze dobrze słuchać. Film przedstawia polskiego kierowcę tira – Łukasza, który w podróż do Norwegii zabiera swoją mamę Annę. Ta w trakcie drogi zwraca mu uwagę, by był ostrożny, przypomia by regularnie nawadniał organizm, nie jechał za szybko, mówi mu o restrykcjach panujących na drogach (np. dotyczących korzystania z łańcuchów na oponach), a także prawach mu przysługujących jako pracownikowi (np. do pensji minimalnej).
Kampania „The Truck Driver’s Mother” została przygotowana przez agencję Geelmuyden Kiese na zlecenie The Norwegian Labour Inspection Authority. Ma ona na celu podniesienie świadomości na temat warunków pracy w Norwegii oraz warunków panujących na drogach. Te drugie są często bardzo trudne i wymagające, z czego kierowcy nie zawsze zdają sobie sprawę, a co może doprowadzić do wypadków lub innego rodzaju problemów.
Kampania ta powiązana jest z szerszą kampanią, która jest realizowana – „Mother Presents” ("Mama przedstawia"). Powstała ona z inicjatywy organizacji pracodawców, organizacji pracowników oraz władz. Jak można przeczytać na stronie internetowej poprzez tę kampanię jej inicjatorzy chcą przekazać wszystkim zagranicznym kierowcom, że „o ile stosują się do tych szczególnych norweskich przepisów i zachowują ostrożność podczas warunków panujących na norweskich drogach, to są bardzo mile widziani na drogach tamtego kraju”.
Joanna Grams
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem