logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Normalna sprawa
25.10.2017
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR, Kampanie, Kraje, Szwecja, Problemy społeczne, Inne

Normalna sprawa



Połowa globalnej populacji co miesiąc krwawi. Dzieje się tak od zawsze i jest tak naturalne, jak comiesięczne cykle księżyca. Czemu więc w reklamach wciąż krew pokazywana jest jako niebieski płyn? A przede wszystkim – czemu jej widok nie jest powszechny i oswojony?

Według badań zrealizowanych na potrzeby kampanii #bloodnormal, 74% z 10 017 ankietowanych osób życzyłoby sobie, żeby w reklamach było więcej prawdy i realizmu. 1/5 ankietowanych kobiet czuje z kolei, że brak otwartej dyskusji o miesiączce miał wpływ na ich pewność siebie. Marka Libresse postanowiła więc zacząć rewolucję od krwi menstruacyjnej. W ponad 2-minutowym spocie pokazane zostają rozmaite sytuacje, w których gra ona główną rolę: drobna strużka ścieka po nodze stojącej pod prysznicem dziewczyny; mężczyzna kupuje w sklepie paczkę podpasek; kobieta prosi koleżankę o pożyczenie podpaski w towarzystwie innych zgromadzonych gości…

Spot podsumowuje hasło kampanii: Miesiączki są normalne. Pokazywanie ich również powinno być.
Dotyczy to nie tylko reklamy – zdjęcia przedstawiające krew menstruacyjną nie przechodzą chociażby cenzury w sieciach społecznościowych. Nie wspominając o zamęcie, jaki wizja okresu roztaczana w mediach wprowadza w głowach panów, czego doskonałym przykładem jest poniższa wymiana zdań między jednym z nich a firmą Bodyform (notabene właścicielem marki Libresse):
Wpis Richarda Neilla na fanpage’u Bodyform na Facebooku:

Hi , as a man I must ask why you have lied to us for all these years . As a child I watched your advertisements with…

Opublikowany przez Richard Neill na 8 października 2012

Odpowiedź Bodyform:

miesiączka okres bodyform libresse


Nazwa kampanii:
#bloodnormal
Nadawca:
Libresse
Wykonawca:
AMV BBDO
Hasło kampani:
Periods are normal. Showing them should be too.





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek