logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR, Kampanie, Kraje, Szwecja, Problemy społeczne, Inne
   ──────  25.10.2017

Normalna sprawa



Połowa globalnej populacji co miesiąc krwawi. Dzieje się tak od zawsze i jest tak naturalne, jak comiesięczne cykle księżyca. Czemu więc w reklamach wciąż krew pokazywana jest jako niebieski płyn? A przede wszystkim – czemu jej widok nie jest powszechny i oswojony?

Według badań zrealizowanych na potrzeby kampanii #bloodnormal, 74% z 10 017 ankietowanych osób życzyłoby sobie, żeby w reklamach było więcej prawdy i realizmu. 1/5 ankietowanych kobiet czuje z kolei, że brak otwartej dyskusji o miesiączce miał wpływ na ich pewność siebie. Marka Libresse postanowiła więc zacząć rewolucję od krwi menstruacyjnej. W ponad 2-minutowym spocie pokazane zostają rozmaite sytuacje, w których gra ona główną rolę: drobna strużka ścieka po nodze stojącej pod prysznicem dziewczyny; mężczyzna kupuje w sklepie paczkę podpasek; kobieta prosi koleżankę o pożyczenie podpaski w towarzystwie innych zgromadzonych gości…

Spot podsumowuje hasło kampanii: Miesiączki są normalne. Pokazywanie ich również powinno być.
Dotyczy to nie tylko reklamy – zdjęcia przedstawiające krew menstruacyjną nie przechodzą chociażby cenzury w sieciach społecznościowych. Nie wspominając o zamęcie, jaki wizja okresu roztaczana w mediach wprowadza w głowach panów, czego doskonałym przykładem jest poniższa wymiana zdań między jednym z nich a firmą Bodyform (notabene właścicielem marki Libresse):
Wpis Richarda Neilla na fanpage’u Bodyform na Facebooku:

Hi , as a man I must ask why you have lied to us for all these years . As a child I watched your advertisements with…

Opublikowany przez Richard Neill na 8 października 2012

Odpowiedź Bodyform:

miesiączka   |  okres   |  bodyform   |  libresse   | 


Nazwa kampanii:
#bloodnormal
Tematy:
Odpowiedzialny biznes / CSR, Inne
Kraje:
Szwecja
Nadawca:
Libresse
Wykonawca:
AMV BBDO
Hasło kampani:
Periods are normal. Showing them should be too.





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    Plastikowe łożyska


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek