logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Nomy twarz
25.05.2008
Tematy: Kampanie, Pomoc rozwojowa, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia, Walka z wykluczeniem społecznym

Nomy twarz



22 maja na całym świecie obchodzony jest Dzień Nomy. Noma jest chorobą najbiedniejszych krajów świata i jak wiele chorób występujących na tych obszarach wynika z niedożywienia. Rozprzestrzenia się szybko w krajach nierozwiniętych, szczególnie w Afryce subsaharyjskiej. Liczbę nowych zachorowań szacuje się na co najmniej 0,5 mln rocznie. Atakuje głównie wywodzące się z biednych rodzin dzieci między drugim a szóstym rokiem życia. O nomie mało się mówi, gdyż stanowi wstydliwy problem dla borykających się z plagą otyłości krajów rozwiniętych. Noma im nie zagraża, pozbawiona jest też tej nieco romantycznej aury, której doszukać się można w przypadku innych chorób stanowiących bolączkę regionu (malaria, AIDS).

Słowo "noma" pochodzi od greckiego neimen – "pożerać" i jest to trafne określenie dla choroby, która rozpoczyna się od uszkodzenia miękkich i twardych tkanek ust i twarzy. Noma „pożera” twarze chorych, przez co utrudnia im jedzenie, a nieleczona prowadzi do śmierci. Żeby walczyć z tą chorobą konieczne jest odpowiednie odżywianie, leczenie obejmujące antybiotyki, a w wielu przypadkach również chirurgiczne poprawianie deformacji twarzy. Nieodzowne jest także wykrywanie choroby w jej wczesnym stadium i jaj zapobieganie. Oznacza to koszty, ale przede wszystkim konieczna jest wiedza.

W tym celu International Noma Federation zorganizowała w 2008 roku kampanię informacyjno-edukacyjną mającą przybliżyć wstydliwy i przemilczany problem. Na zorganizowanej w Genewie konferencji World Noma Day poruszone zostały tematy zapobiegania nomie, jej przyczyn i metod leczenia, a wykładom towarzyszyły wystawy zdjęć i projekcje filmów. Dzięki temu spotkaniu organizacje humanitarne miały wyjątkową okazję do zaprezentowania swojej pracy w terenie oraz wymiany doświadczeń. Była to również sposobność dla lepszego zdefiniowania pomocy organizacji pozarządowych i połączenia ich planów działania we współpracy z programami narodowymi.

Poza zorganizowaniem konferencji fundacja zamieściła w internecie informacje dotyczące nomy oraz 16-minutowy film przybliżający ten lekceważony problem, przygotowany przez współpracującą z nią fundację l’Hymne aux Enfants.

Strony kampanii: www.windsofhope.org, www.nonoma.org, www.fhe-noma.org
M.Durda



Nazwa kampanii:
World Noma Day
Czas:
2008.5.22
Nadawca:
International Noma Federation,
Media:
Broszury, filmy, internet
Wykonawca:
organizacje humanitarne, środowiska naukowe
Adresaci:
Społeczność międzynarodowa, organizacje pozarządowe, politycy
Hasło kampani:
Would you like to see the true face of noma?





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek