Jury wybrało projekty, które otrzymały nominację do finału w 27 kategoriach konkursowych Złotych Spinaczy 2015, konkursu wyłaniającego najlepsze polskie kampanie PR. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni 4 grudnia br. podczas gali, która odbędzie się w hotelu Westin w Warszawie. Konkurs organizuje Związek Firm Public Relations, a partnerem merytorycznym odpowiedzialnym za audyt jest firma KPMG.
Lista nominowanych projektów:
KATEGORIE GŁÓWNE
Kampania Społeczna
- Photos for Life – Dentsu Aegis Network Polska i Isobar Polska
- Kampania: „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” – Fundacja PZU, On Board PR, VML Poland
- Adoptuj pszczołę 2 – Greenpeace
Corporate Social Responsibility (CSR)
- Aktywni do setki – Microsoft
- Tatuaże Wolności – Dentsu Aegis Network Polska/Isobar Polska/Laboratorium PR
- Pomoc Mierzona Kilometrami – T-Mobile Polska wraz z agencją Monday Public Relations
PR miejsca, miasta lub regionu
- Zimowy Narodowy – Testa Communications
- #icekrakowinstameet – największe w Krakowie spotkanie miłośników fotografii mobilnej – Centrum Kongresowe ICE Kraków (operator Krakowskie Biuro Festiwalowe)
- LEŚNE ŚLADY NATURY – Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Łodzi & Telma Communications Agency
PR korporacyjny
- Przestrzeń pasji – Orange.Jobs – Orange Polska i Havas PR Warsaw
- Polsko rusz się! – Coca-Cola Poland Services, Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants i Fundacja SportSupport
- Orbis niekwestionowanym liderem branży hotelarskiej w Europie Centralnej (komunikacja przejęcia od Accor sieci hoteli w sześciu krajach) – NOBILI PARTNERS
PR produktu
- Extra bilet, extra trailer – Orange Polska, VML Poland
- Ciągnik dla rolnika nie dla komornika – Unicorn Media
- Selfie-walk Galaxy A3/A5 – Havas PR Warsaw i Samsung Electronics Polska
Public Affairs i Lobbying
- Kampania #Ocal książki – Hill+Knowlton Strategies Poland
- Partnerstwo w działaniu – dialog ponad podziałami. – Monteiro Aneta Zacharz
- Równe szanse dla producentów kruszyw sztucznych. – Komunikacja Plus
Komunikacja wewnętrzna
- przyPiwie.net czyli Żywiec społecznościowy – Grupa Żywiec S.A.
- Zakosztować filozofii – Nexteer w Europie – Imago Public Relations, Nexteer Automotive
- Getin dzieciom – Getin Noble Bank
Event komercyjny
- Orange Video Fest by LifeTube – Orange Polska, VML Poland, LifeTube
- European Rover Challenge – Planet PR
- I Żeglarskie Mistrzostwa Polski YouTuberów – magnifiCo
Event społeczny
- Europejskie Forum Nowych Idei 2014 – Konfederacja Lewiatan
- Przedsiębiorca Aktywny Lokalnie – MAKRO Cash&Carry Polska
- Bieg Fair Play – Getin Noble Bank
Launch nowego produktu, usługi lub firmy
- Woolet – SAROTA PR
- “Wiedźmin 3: Dziki Gon” polskim eksportowym dobrem narodowym – Monday Public Relations i CD PROJEKT RED
- Sotheby’s International Realty, globalny nr 1 na rynku nieruchomości luksusowych, wchodzi do Polski – Poland Sotheby’s International Realty, Noble Bank oraz Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants
Social media
- Detocell Academy – Fresh Agencja Reklamowa
- Gentleman na drodze – White Bits, Digital Communication Agency
- #Oddaj serce / #GiveYourHeart – Polskie Towarzystwo Programów Zdrowotnych + Agencja Projekt PR
Bussiness-to-Bussiness PR
- Grupa Azoty na ustach świata, czyli jak zbudować globalną rozpoznawalność i wiarygodność – Grupa Azoty i Maurent PR
- Idea Hub dla przedsiębiorców – Idea Bank SA
- Polsko-Amerykański Tydzień Innowacji – Headlines Porter Novelli
PR finansowy i relacje inwestorskie
- Orbis niekwestionowanym liderem branży hotelarskiej w Europie Centralnej –NOBILI PARTNERS
- Selvita – jak polscy naukowcy zdobyli miliony na walkę z rakiem – InnerValue Investor Relations i Selvita
- Kampania komunikacji wydzielenia spółki Private Equity Managers S.A. ze struktur Grupy MCI i jej IPO – Martis CONSULTING
Media Relations
- Grupa Azoty na ustach świata, czyli jak zbudować globalną rozpoznawalność i wiarygodność – Grupa Azoty i Maurent PR
- Kampania PR serialu HBO „Wataha” – HBO Polska
- Jacobs – Baw się kawą! – Mondelez Polska, Jacobs Douwe Egberts i Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants
KATEGORIE SEKTOROWE
NGO i Sektor Publiczny
- Photos for Life – Dentsu Aegis Network Polska i Isobar Polska
- Adoptuj pszczołę 2 – Greenpeace
- ZACHOWAJ RÓWNOWAGĘ – Partner of Promotion
Technologia, IT, telekomunikacja
- Selfie-walk Galaxy A3/A5 – Havas PR Warsaw i Samsung Electronics Polska
- Woolet – SAROTA PR
- „Lords of the Fallen” – największa polska superprodukcja 2014 roku – Hill+Knowlton Strategies Poland
Finanse
- Idea Hub dla przedsiębiorców – Idea Bank SA
- Mobilny Wpłatomat Idea Banku – Idea Bank SA
- „Nie daj się zrobić w słupa” Kontrola Skarbowa – Kontrola Skarbowa
Uroda, Higiena i Styl Życia
- Promocja książki „Kuchnia Fit” Konrada Gacy w blogosferze – Synertime Sp. z o.o. wraz z Gaca System
- CD – poznaj kosmetyki inspirowane naturą – Multi Communications
Sektor spożywczy
- W kuchni z E.Wedel – 24/7 Communications
- przyPiwie.net czyli Żywiec społecznościowy – Grupa Żywiec S.A.
- „Pasaż Tesco. Poznaj bliskiego sąsiada” – Garden of Words/Tesco Polska
Kultura i Media
- Kampania #Ocal książki – Hill+Knowlton Strategies Poland
- Kampania wizerunkowa kanału kryminalnego CI Polsat – FIRST Public Relations i A+E Networks Poland
- Człowiek nie pies i czytać musi! – Go Culture
Medycyna i Zdrowie
- Bieg jubileuszowy – POLRUN – Havas PR Warsaw, Polpharma, Havas Sport & Entertainment/Havas Media
- Przygotuj się na wstrząs! – Polpharma Biuro Handlowe
- RECEPTA na sukces w farmacji – On Board Public Relations i Gedeon Richter Polska
Sport, turystyka, rekreacja
- I Żeglarskie Mistrzostwa Polski YouTuberów – magnifiCo
- Zimowy Narodowy – Testa Communications
- Polsko rusz się! – Coca-Cola Poland Services, Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants i Fundacja SportSupport
Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
- Sotheby’s International Realty, globalny nr 1 na rynku nieruchomości luksusowych, wchodzi do Polski – Poland Sotheby’s International Realty, Noble Bank oraz Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants
- Centrum Posnania – jedno z największych przedsięwzięć deweloperskich w Polski i Europie Centralnej – Havas PR Warsaw, Apsys Polska
- KOCHAM WARSZAWĘ – Ghelamco Poland; Partner of Promotion (agencja PR); White Bits (agencja social media)
Przemysł, motoryzacja, transport, logistyka
- Grupa Azoty na ustach świata, czyli jak zbudować globalną rozpoznawalność i wiarygodność – Grupa Azoty i Maurent PR
- Ciągnik dla rolnika nie dla komornika – Unicorn Media
- Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha – Robert Bosch
KATEGORIE SPECJALNE
Kreatywność
- LEŚNE ŚLADY NATURY – Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Łodzi & Telma Communications Agency
- Selfie-walk Galaxy A3/A5 – Havas PR Warsaw i Samsung Electronics Polska
- Przestrzeń pasji – Orange.Jobs – Orange Polska i Havas PR Warsaw
Efektywność
- Partnerstwo w działaniu – dialog ponad podziałami. – Monteiro Aneta Zacharz
- Woolet – SAROTA PR
- RWE Power Box – Fundacja RWE w Polsce
- Adoptuj pszczołę 2 – Greenpeace
- European Rover Challenge – Planet PR
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS