logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Nim zjemy planetę. Powstała książka kucharska z przepisami dobrymi dla klimatu
16.07.2021
Tematy: Wydarzenia, Polska, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci, Organizacje pozarządowe / NGO

Nim zjemy planetę. Powstała książka kucharska z przepisami dobrymi dla klimatu



Kociołek towarzyski, klasyk na kwadrans studencki czy kowbojska tarta warzywna. Przepisy na te i inne dania znalazły się w wyjątkowej wizualnie publikacji Fundacji Kupuj Odpowiedzialnie, która powstała podczas warsztatów z tworzenia przepisów przyjaznych dla planety. Wszystkie ilustracje do książki kucharskiej są dziełem uczestników warsztatów.

Przepisy wyróżniają się prostotą, sezonowością i wykorzystywaniem tego, co mamy akurat w lodówce. Ważnym aspektem w ich tworzeniu oprócz idei zero waste była lokalność oraz nacisk na spontaniczność i modyfikacje – w zależności od dostępności składników.

Na początku maja Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie, we współpracy z Centrum Sztuki Współczesnej Wiewiórka, zorganizowała warsztaty z tworzenia przepisów na dania przyjazne środowisku. Warsztat poprowadzili Zofia Paloma Hyjek – artystka, założycielka Studia EEEOOO oraz Bartolomeo Koczenasz – artysta sztuk wizualnych i współzałożyciel CSW Wiewiórka w Krakowie. Na warsztaty zaproszono osoby zainteresowane zagadnieniami związanymi z wpływem produkcji żywności na środowisko naturalne. Uczestnicy mieli zaproponować swoje własne przepisy, wraz z uzasadnieniem wyboru, a następnie zaprojektować i wykonać ilustracje do zgłoszonych przepisów.

W efekcie powstała unikatowa książka kucharska, dostępna w dwóch wersjach, cyfrowej i papierowej. Wersję papierową można zdobyć na wydarzeniach organizowanych w ramach projektu Nasza żywność. Nasza przyszłość – np. na stoiskach FKO na festiwalach i innych eventach. Natomiast cyfrową wersję książki, w formacie pdf, można pobrać TUTAJ.

Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie żywność zero waste lokalność przepisy książka kucharska


Nazwa wydarzenia:
Powstała książka kucharska z przepisami dobrymi dla klimatu
Tematy:
Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci, Organizacje pozarządowe / NGO
Kraje:
Polska
Nadawca:
Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek