logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Nikt się nie skusił na tanią koszulkę
23.10.2015
Tematy: Kampanie, Niemcy, Konsumpcjonizm i konsumenci, Praca i polityka zatrudnienia, Prawa człowieka

Nikt się nie skusił na tanią koszulkę

Your browser does not support the video tag.


Zainteresowanych automatem z t-shirtami za 2 euro było sporo, ale ostatecznie nikt nie odchodził od ustawionej na berlińskim Alexanderplatz maszyny z koszulką.

Po wrzuceniu do automatu dwóch euro oraz wybraniu odpowiedniego rozmiaru koszulki na ekranie niespodziewanie pojawia się zdjęcie nastolatki z pytaniem: "Czy znasz Manishę?". Manisha jest jedną z milionów pracownic, które codziennie spędzają 16 godzin w pracy przy produkcji ubrań, które później trafiają do sklepów. "Czy nadal chcesz kupić ten t-shirt?" – wyświetla się na ekranie, a zaraz potem możliwość wyboru zakupu lub przekazania 2 euro organizacji Fashion Revolution. 

Kampania przygotowana przez agencję BBDO dla Fashion Revolution zwraca uwagę na problem jakim jest chęć maksymalizacji zysków przez koncerny kosztem warunków pracy ludzi. Za tanimi produktami często kryją się niskie płace dla pracowników, którzy w fabrykach codziennie spędzają kilkanaście godzin. Twórcy kampanii chcą zwiększyć świadomość społeczeństwa na temat warunków, w jakich powstaje odzież oraz wywrzeć presję na marki odzieżowe, by zadbały o odpowiednie warunki i płace dla pracowników fabryk. Relacja z akcji została opublikowana 24 kwietnia, czyli w Fashion Revolution Day, który upamiętnia katastrofę budowlaną w Szabharze w Bangladeszu w 2013 roku.

Joanna Grams



Nazwa kampanii:
The 2 Euro T Shirt
Czas:
2015.4.24
Nadawca:
Fashion Revolution
Media:
Ambient, internet
Wykonawca:
BBDO, Berlin, Germany
Adresaci:
Mieszkańcy Berlina, konsumenci





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

  • 23.04.2025Kampanie

    Nie bądź internetowym trollem

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek