logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Niemcy, Konsumpcjonizm i konsumenci, Praca i polityka zatrudnienia, Prawa człowieka
   ──────  23.10.2015

Nikt się nie skusił na tanią koszulkę

Your browser does not support the video tag.


Zainteresowanych automatem z t-shirtami za 2 euro było sporo, ale ostatecznie nikt nie odchodził od ustawionej na berlińskim Alexanderplatz maszyny z koszulką.

Po wrzuceniu do automatu dwóch euro oraz wybraniu odpowiedniego rozmiaru koszulki na ekranie niespodziewanie pojawia się zdjęcie nastolatki z pytaniem: "Czy znasz Manishę?". Manisha jest jedną z milionów pracownic, które codziennie spędzają 16 godzin w pracy przy produkcji ubrań, które później trafiają do sklepów. "Czy nadal chcesz kupić ten t-shirt?" – wyświetla się na ekranie, a zaraz potem możliwość wyboru zakupu lub przekazania 2 euro organizacji Fashion Revolution. 

Kampania przygotowana przez agencję BBDO dla Fashion Revolution zwraca uwagę na problem jakim jest chęć maksymalizacji zysków przez koncerny kosztem warunków pracy ludzi. Za tanimi produktami często kryją się niskie płace dla pracowników, którzy w fabrykach codziennie spędzają kilkanaście godzin. Twórcy kampanii chcą zwiększyć świadomość społeczeństwa na temat warunków, w jakich powstaje odzież oraz wywrzeć presję na marki odzieżowe, by zadbały o odpowiednie warunki i płace dla pracowników fabryk. Relacja z akcji została opublikowana 24 kwietnia, czyli w Fashion Revolution Day, który upamiętnia katastrofę budowlaną w Szabharze w Bangladeszu w 2013 roku.

Joanna Grams


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
The 2 Euro T Shirt
Czas:
2015.4.24
Tematy:
Konsumpcjonizm i konsumenci, Praca i polityka zatrudnienia, Prawa człowieka
Kraje:
Niemcy
Nadawca:
Fashion Revolution
Media:
Ambient, internet
Wykonawca:
BBDO, Berlin, Germany
Adresaci:
Mieszkańcy Berlina, konsumenci





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 10.08.2022

    Strefa Sprawdź Promile na Lech Polish Hip Hop Festival w Płocku


  • 04.08.2022

    Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu


  • 03.08.2022

    delio zamraża ceny pięciuset produktów do końca października


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek