„niezbędne fanaberie” czy ludzkie potrzeby?
Gdzie kończą się potrzeby, a zaczynają fanaberie? Czym właściwie są „specjalne potrzeby”, a czym humanitarne spojrzenie na człowieka? Z okazji obchodów Światowego Dnia Zespołu Downa, chorzy występujący w kampanii NotSpecialNeeds pytają o granice normalności ich potrzeb. Uczestnicy inicjatywy apelują by nie utożsamiać ich niepełnosprawności ze „specjalnymi potrzebami” i dać przyzwolenie na „normalny masaż” i „zwyczajną jajecznicę”.
Film zrealizowany w ramach kampanii NotSpecialNeeds to nie tylko wyrażenie potrzeb chorych z zespołem Downa, ale i humorystyczne podkreślenie ich normalności. Choroba może przesłaniać spojrzenie „zdrowego człowieka”. Czy masaż w przypadku osoby z niepełnosprawnością to dobro zbyt luksusowe? Potrzeba chorych „ograniczać się powinna jedynie do…” ? Ten trudny temat dotyczący normalności, humanitarnego traktowania i przyznawania praw człowieka, poruszają aktorzy i twórcy inicjatywy. Za kampanię odpowiada włoska organizacja CoorDown, video powstało we współpracy z agnecją Publicis New York.
Apel, z jakim zwracają się niepełnosprawni w przekazie kampanii ma na celu podnieść świadomość społeczną i przypomnieć „zdrowym”, jak ich niesprawiedliwe, niesłuszne postrzeganie przyczynia się do krzywdzącej stygmatyzacji.
Jednocześnie wskazują, by nie patrzeć się na nich jak na niecodzienne istoty. Przekazem kampanii pragną podkreślić , że ich „specjalne potrzeby” są takie same jak potrzeby ludzi zdrowych. Są nimi: edukacja, przyjaciele, rodzina, praca. Fakt, że osoby z syndromem Downa potrzebują wsparcia w zaspokojeniu oraz specjalnego dostosowania potrzeb do ich niepełnosprawności, w żaden sposób nie czyni ich „lusksusowymi fanaberiami”. Na powstałej w ramach inicjatywy edukacyjnej stronie http://www.notspecialneeds.com wyjaśnione jest jak należy rozumieć sformułowanie ,,specjalne potrzeby”. Video szerzono za pośrednictwem kanałów Facebook, Twitter Instagram hasłem #NotSpecialNeeds.
Kampania powstała przy udziale:
https://www.downs-syndrome.org.uk
https://www.downsyndrome.org.au
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów