Uliczna prowokacyjna kampania z dziećmi pod plakatami, realizowana w Melbourne z inicjatywy organizacji Australian Childhood Foundation, zwraca uwagę na zjawisko zaniedbywania dzieci jako formę przemocy. Około 30% przemocy doświadczanej przez dzieci wiąże się bezpośrednio z ich zaniedbywaniem. Zwykle towarzyszą mu też inne rodzaje przemocy: psychiczna, fizyczna lub nawet seksualna.
Pod znajdującymi się przy najbardziej ruchliwych ulicach Melbourne plakatami opatrzonymi hasłem „Neglected children are made to feel invisible” („Zaniedbywanie dzieci sprawia, że czują się niewidzialne”) umieszczone zostały manekiny wysokości dziecka. Przechodnie zobaczyć mogą tylko nogi i buty, reszta ciała pozostaje przykryta plakatem. Po „uwolnieniu” manekinów odsłonięty zostaje napis „Thank you for seeing me” („Dziękuję, że mnie zauważyłeś”), będący swego rodzaju podziękowaniem od każdego uwolnionego od zaniedbywania i przemocy domowej dziecka.
Twórcy kampanii poprzez adres www.stopchildabuse.now.com.au podany na plakacie zachęcają do odwiedzenia strony internetowej Australian Childhood Foundation skierowanej zarówno do nieletnich ofiar przemocy, jak i ich rodzin, oraz postronnych świadków agresji wobec dzieci.
E. Janota
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
13.03.2023
Brak towaru w magazynie
-
10.03.2023
Rumia oddaje głos śmieciom
-
08.03.2023
Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”
-
03.03.2023
Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu
-
24.02.2023
Wszystko gra?
-
15.02.2023
All you need is… OZE. Ruszyła kampania promująca odnawialne źródła energii