Niewidomy pingwin i kulawa panda
Osoby niepełnosprawne nie są tak medialnym tematem jak pandy, czy pingwiny – tak można w skrócie przedstawić założenia, na jakich opierała się kampania argentyńskiej fundacji Par, przygotowana przez agencję McCann Erickson.
Billboardy, które pojawiły się na ulicach największych miast Argentyny, przedstawiają ludzi niepełnosprawnych w przebraniach zwierząt należących do zagrożonych gatunków. W jednej wersji młody człowiek w stroju pandy podpiera się kulami, w drugiej starszy mężczyzna przebrany za pingwina ma ze sobą białą laskę- atrybut niewidomego. Przekaz uzupełnia hasło "Osoby niepełnosprawne nie są tak medialnym tematem jak pandy/pingwiny, ale także potrzebują twojej pomocy". Plakaty miały być swego rodzaju prowokacją do zadania sobie przez obserwatorów pytania, czy nie poświęcają więcej uwagi sprawom często poruszanym w mediach (takim jak ginące gatunki) kosztem niezajmującego pierwszych stron gazet, za to dotykającego każde społeczeństwo problemu niepełnosprawności.
Powstała w 1988 roku Fundacja Par zajmuje się przede wszystkim kwestią funkcjonowania osób niepełnosprawnych na rynku pracy. Prowadzi warsztaty podnoszące kompetencje skierowane do osób o obniżonej sprawności, a także szkolenia w zakresie zakładania własnego biznesu.
Współpraca Fundacji Par i McCann Erickson trwa od 1998, kiedy to argentyński oddział agencji postanowił nieodpłatnie stworzyć i przeprowadzić kampanię na zlecenie jednej organizacji non-profit. Spośród ponad 20 zgłoszonych NGO wybrana została właśnie Par. Przygotowana akcja okazała się na tyle dużym sukcesem, że podjęto decyzję o kontynuacji wspólnych działań.
A.Postek
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem