logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Nieustanna jazda
11.05.2015
Tematy: Kreacje / printy

Nieustanna jazda



Ciągły ruch, niekończący się pęd –  to właśnie mają oddawać printy promujące całodobowy system wypożyczania rowerów miejskich. Ilustracje przedstawiają jednoślady, które mają dziwaczne koła: obiekt wpisany w tylną oś roweru goni to, co układa się w kształt przedniego koła. Na pierwszym princie widać ćmy bez ustanku lecące do światła, na drugim –  psa bez końca goniącego własny ogon; jest także i dziecko, które wciąż i wciąż próbuje przyssać się do piersi. Wszystkie te dziwaczne pary układające się w kształt kół rowerowych są metafora ciągłego ruchu, wiecznego pędu, oddają ideę swoistego perpetuum mobile. Postać szalonej wiewiórki, która goni ogromny żołędź może być dodatkowo nawiązaniem do kultowej postaci z „Epoki lodowcowej”. Bohater kreskówki stale gnał za ostatnim owocem dębu, który wciąż wymykał mu się z łap.

Hasło umieszczone na plakatach brzmi „Never stop riding” („Nigdy nie przestawaj jechać”). Plakaty zostały przygotowane za zlecenie miasta Buenos Aires, które zmieniło ostatnio system wypożyczania rowerów miejskich. Do tej pory można było korzystać z miejskich jednośladów jedynie od 8 rano do 8 wieczorem; od maja władze wprowadziły całodobową możliwość wypożyczenia rowerów.

Kreacje reklamujące całodobowy system wypożyczania miejskich jednośladów na pewno zwracają na siebie uwagę; są oryginalne i nieco surrealistyczne, podobnie zresztą, jak i inne prace autora ilustracji – Arthura D’Araujo. Recenzenci podkreślają także duże poczucie humoru widoczne w koncepcji kreacji. 

Agencja La Comunidad, która przygotowała koncepcję plakatów, wykonała w 2014 r. dla miasta Buenos Aires inne kreacje promujące ruch rowerowy, które można zobaczyć tutaj. Ilustracje przygotowane wtedy miały jednak zupełnie inną stylistykę – bardzo oszczędną, opartą na formach geometrycznych.

Paulina Giersz








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

  • 14.04.2025Kreacje / printy

    Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów

  • 28.03.2025Kreacje / printy

    Strzelanina

  • 26.03.2025Kreacje / printy

    Znikający świergot

  • 24.03.2025Kreacje / printy

    Konkretna ochrona

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek