Grażyna Wolszczak i Agnieszka Więdłocha wzięły udział w kampanii społecznej „Więcej nas łączy, niż dzieli…”, przygotowanej przez Integrację z okazji 20-lecia organizacji. Kampania powstała we współpracy z Ringier Axel Springer Polska i Grupą Onet.pl. Jej organizatorzy podkreślają, że świat pełnosprawnych i świat osób z niepełnosprawnościami to w dużym stopniu ta sama rzeczywistość.
Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na fakt, że osoby z niepełnosprawnością mają takie same potrzeby i podobne problemy, co pełnosprawni. Nie trzeba jeździć na wózku, żeby schody, kostka brukowa, nierówny chodnik, czy za wysoki krawężnik stały się przeszkodami utrudniającymi swobodne poruszanie się. Są one barierą zarówno dla osób poruszających się na wózkach, chodzących o kulach, niewidomych
i niedowidzących, jak i seniorów, rodziców z małymi dziećmi w wózkach, czy też kobiet na szpilkach.
Osoby z niepełnosprawnością często buntują się, kiedy mówi się o dwóch światach: osób niepełnosprawnych i sprawnych. I mają rację, bo żyjemy przecież w tej samej rzeczywistości. Dlatego rozwiązania uwzględniające potrzeby i oczekiwania osób z niepełnosprawnością, faktycznie będą także działaniami na rzecz wszystkich innych obywateli. Poprzez kampanię „Więcej nas łączy, niż dzieli…” chcemy pokazać, że niepełnosprawność nie może wykluczać, a wiele codziennych barier doskwiera wszystkim. Tym bardziej cieszy fakt, że osoby biorące udział w tej kampanii, widząc jej rzeczywisty sens, zaangażowały się w nią na zasadach pro publico bono – wyjaśnia Piotr Pawłowski, prezes Integracji.
Fotografie promujące kampanię pokazują inne sytuacje i doświadczenia z życia codziennego osób z niepełnosprawnością, a w ich zilustrowaniu wzięli udział: aktorki Agnieszka Więdłocha i Grażyna Wolszczak, niewidomy pieśniarz szantowy i gitarzysta Roman Roczeń, aktor dotknięty karłowatością Iwo Pawłowski, aktor teatralny i dubbingowy Modest Ruciński, poruszający się na wózkach Tomasz Wasielewski i Agata Battek, a także Staś Salach z mamą Urszulą, Justyna Janaszewska i Kornelia Raczkiewicz.
Pierwsza odsłona kampanii „Więcej nas łączy, niż dzieli…” rusza 17 grudnia br. w mediach RASP i Grupy Onet.pl. Kreacje kampanii pojawią się również w mediach Integracji, przede wszystkim w portalu Niepelnosprawni.pl, gdzie powstała zakładka poświęcona akcji, a także na stronie www.integracja.org oraz w numerach 6/2014 i 1/2015 magazynu „Integracja”. Całość dopełniona zostanie działaniami PR i w social media.
Kampania przygotowana została przez Integrację wspólnie z Ringier Axel Springer Polska. Autorem koncepcji kampanii jest Jan Domaniewski. Sesję zdjęciową do projektu wykonali Tomasz Ozdoba i Damian Burzykowski. Opracowanie graficzne przygotowali Łukasz Kiljański i Przemysław Decewicz.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
14.01.2025
Między bajki włożyć
-
13.01.2025
Literówka
-
10.01.2025
Gnicie mózgu
-
10.01.2025
Zły Mikołaj
-
08.01.2025
Zastąpione przez plastik
-
04.01.2025
Przyjrzyj się lepiej