Władimir Putin, David Cameron i Barack Obama to poważni politycy światowego szczebla, którzy zachowują się zazwyczaj dokładnie z zaleceniami protokołu dyplomatycznego. Trzy plakaty stworzone dla potrzeb organizacji Reporterzy Bez Granic pokazują, jak działa cenzura – wypikselowane fragmenty zdjęć tworzą zupełnie nowy kontekst do interpretacji zachowań ich bohaterów.
Kreacje łączy hasło „Censorship tells the wrong story” („Cenzura opowiada nieprawdę”). Reporterzy Bez Granic po raz kolejny zwracają uwagę świata na problem cenzury działającej na całym świecie. Nawet w krajach na pozór demokratycznych wolność prasy nadal jest ograniczana, a dziennikarze i blogerzy są skazywani przez sądy prawomocnymi wyrokami przy milczącej zgodzie polityków.
Kampania zrealizowana przez oddział agencji Memac Ogilvy & Mather w Dubaju otrzymała nagrodę Brązowego Lwa na czerwcowym Międzynarodowym Festiwalu Reklamowym Cannes Lions 2011 w kategorii „Odpowiedzialność społeczna”.
M.Lewkowicz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2025
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
28.03.2025
Strzelanina
-
26.03.2025
Znikający świergot
-
24.03.2025
Konkretna ochrona
-
21.03.2025
BOSS