Osoba zdecydowana na odebranie sobie życia nie odsłania swojej twarzy – chowa ją tak, jak w brazylijskiej kampanii, w której twarze kobiety i mężczyzny ukryto pod dłońmi z namalowanym sztucznym uśmiechem.
W październiku wystartowała nowa odsłona kampanii "We transform sadness into hope" (”Zmieniamy smutek w nadzieję”), prowadzonej od 25 lat przez Centrum Zapobiegania Samobójstwom „Gorąca Linia” (Centro de Valorização da Vida de Blumenau (CVV)).
Celem kampanii jest ukazanie, że u ludzi udręczonych różnymi problemami tylko cienka linia odgranicza popadnięcie w szaleństwo i rzeczywistość. Z powodu ogarniającego ich lęku i niepewności, nie są w stanie pokazać słabnącego stanu swojego umysłu przed rodziną i przyjaciółmi, zamykają się więc z trudnościami wewnątrz siebie. Osoby w stanach depresyjnych często próbują stworzyć wrażenie radosnych, nie pokazując trwającego kryzysu.
Kampanię w Brazylii skrytykowano za infantylne podejście do problemu depresji i smutku, i za to, że proponowana pomoc to za mało by wesprzeć człowieka zdecydowanego na odebranie sobie życia.
CVV Blumenau działa od 1985 roku. Świadczy pomoc poprzez infolinię 24 h/dobę, odpisując na listy, maile i prowadząc rozmowy na chacie. Jest organizacją pozarządową skupiającą 30 wolontariuszy, odbierających średnio 1000 połączeń miesięcznie, zapewniając wsparcie emocjonalne i zrozumienie osób szukających pomocy.
M.Prządka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem