logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Niepełnosprawność = Niewidzialność?
15.10.2021
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Polska, Edukacja, Równouprawnienie i tolerancja, Walka z wykluczeniem społecznym, Organizacje pozarządowe / NGO

Niepełnosprawność = Niewidzialność?



Osoby z niepełnosprawnościami często postrzegane są tylko i wyłącznie w kontekście własnych przypadłości. Widzimy wózek, protezę, białą laskę i ciemne okulary, migające dłonie. Nie widzimy ludzi.

Owa „niewidzialność” ma przynajmniej dwa aspekty. Po pierwsze, osoby z niepełnosprawnościami często spotykają się z wyjątkowym traktowaniem (przesadną uprzejmości, litością) z uwagi na to, że inni zauważają w nich tylko niepełnosprawność. Nie osobę. Po drugie, osoby w pełni sprawne zdają się niejednokrotnie „nie zauważać” niepełnosprawnych. Postrzegając przez pryzmat niepełnosprawności, czynią ich niewidzialnymi: unikają ich, zerkają ukradkiem. Nie wiedzą, jak się wobec nich zachowywać. A odpowiedź jest jedna – naturalnie. Swobodnie. Po ludzku.

Agencja Cięty Język na prośbę grupy wrocławskich organizacji pozarządowych wro-ngo zaprojektowała kampanię, którą chce zwrócić uwagę na problem marginalizowania i stereotypowego traktowania osób z niepełnosprawnościami. Zestawiając kontrastowo słowa Niepełnosprawność – Niewidzialność pokazuje, że niepełnosprawność to tylko JEDNA z cech każdej z tych osób. A nie JEDYNA.

W ramach kampanii powstały cztery grafiki (powyżej) w formatach poziomym, pionowym i kwadracie (Instagram) oraz cztery filmy video (jak poniżej):

Wszystkie filmy stanowiące element kampanii można obejrzeć TUTAJ. Dodatkowo powstało 11 kart z „dobrymi praktykami” – prostymi sugestiami, jak na co dzień ułatwiać życie osobom z niepełnosprawnościami, jednocześnie nie stygmatyzując ich. Więcej na temat kampanii można dowiedzieć się TUTAJ.

NGO niepełnosprawni edukacja niepełnosprawność walka z wykluczeniem społecznym Równouprawnienie i tolerancja integrated wro-ngo Cięty Język


Nazwa kampanii:
Niepełnosprawność = Niewidzialność?
Nadawca:
Dolnośląska Federacja Organizacji Pozarządowych
Media:
integrated (poster, billboard, film, internet)
Wykonawca:
Cięty Język





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 19.05.2025Kampanie

    Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 10.05.2025slider

    Trójka o kobietach w kosmosie

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek