Niepełnosprawność = Niewidzialność?
Osoby z niepełnosprawnościami często postrzegane są tylko i wyłącznie w kontekście własnych przypadłości. Widzimy wózek, protezę, białą laskę i ciemne okulary, migające dłonie. Nie widzimy ludzi.
Owa „niewidzialność” ma przynajmniej dwa aspekty. Po pierwsze, osoby z niepełnosprawnościami często spotykają się z wyjątkowym traktowaniem (przesadną uprzejmości, litością) z uwagi na to, że inni zauważają w nich tylko niepełnosprawność. Nie osobę. Po drugie, osoby w pełni sprawne zdają się niejednokrotnie „nie zauważać” niepełnosprawnych. Postrzegając przez pryzmat niepełnosprawności, czynią ich niewidzialnymi: unikają ich, zerkają ukradkiem. Nie wiedzą, jak się wobec nich zachowywać. A odpowiedź jest jedna – naturalnie. Swobodnie. Po ludzku.
Agencja Cięty Język na prośbę grupy wrocławskich organizacji pozarządowych wro-ngo zaprojektowała kampanię, którą chce zwrócić uwagę na problem marginalizowania i stereotypowego traktowania osób z niepełnosprawnościami. Zestawiając kontrastowo słowa Niepełnosprawność – Niewidzialność pokazuje, że niepełnosprawność to tylko JEDNA z cech każdej z tych osób. A nie JEDYNA.
W ramach kampanii powstały cztery grafiki (powyżej) w formatach poziomym, pionowym i kwadracie (Instagram) oraz cztery filmy video (jak poniżej):
Wszystkie filmy stanowiące element kampanii można obejrzeć TUTAJ. Dodatkowo powstało 11 kart z „dobrymi praktykami” – prostymi sugestiami, jak na co dzień ułatwiać życie osobom z niepełnosprawnościami, jednocześnie nie stygmatyzując ich. Więcej na temat kampanii można dowiedzieć się TUTAJ.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów