W butelkach przeróżnych alkoholi – whisky, piwa, wódki, wina, brandy, rumu – uwięzione jest niemowlę. Sześć plakatów oraz spot w ramach kampanii pod hasłem „Too young to drink” („Za młode, by pić”) zostało przygotowanych na zlecenie European FASD Alliance (Europejskie Stowarzyszenie FASD) i mają zmotywować matki do zachowania całkowitej abstynencji w czasie ciąży oraz upowszechnić wiedzę o zagrożeniu, jakim dla płodu jest wpływ alkoholu.
FASD (Fetal Alcohol Spectrum Disorder, Zespół Poalkoholowego Uszkodzenia Płodu) to spektrum zaburzeń, wśród których można wymienić m.in. anomalie w budowie twarzy, opóźnienia w rozwoju fizycznym oraz problemy wynikające z uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego – kłopoty z uwagą i pamięcią, komunikacją, niedojrzałe zachowanie. U dziecka dotkniętego FASD mogą pojawiać się tylko niektóre z tych objawów i w różnym nasileniu. Choroba występuje na skutek narażenia płodu na działanie alkoholu. Każda ilość alkoholu może potencjalnie nieść za sobą ryzyko, dlatego też kobietom ciężarnym zaleca się niepicie go w ogóle. Do kampanii przyłączyło się ponad 60 organizacji w 30 krajach, przygotowano plakat także w polskiej wersji.
Światowy Dzień FASD obchodzony jest 9 września, wtedy też ruszyła kampania, którą przygotowała Fabrica – the Benetton Group Communication Research Center (Fabrica – Centrum Badań nad Komunikacją Grupy Benetton). Fabrica została założona przez markę Benetton w 1994 i odpowiada za prowadzone przez nią kampanie (np. „Unemployee of the Year”), pracuje też dla innych podmiotów.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
13.03.2023
Brak towaru w magazynie
-
10.03.2023
Rumia oddaje głos śmieciom
-
14.02.2023
Walentynki — Święto Zrywania
-
14.02.2023
Walentynkowo o donacji
-
13.02.2023
Wracają. Zawsze wracają
-
01.02.2023
Chcesz przestać, a nie możesz