logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Niektóre trendy są zawsze aktualne
04.11.2010
Tematy: Kreacje / printy

Niektóre trendy są zawsze aktualne



Plakaty z ludźmi ubranymi w stylu lat 60-tych i 70-tych pojawiły się na ulicach oraz w aptekach i gabinetach lekarskich w Wielkiej Brytanii. Nie zwiastowały jednak powrotu starych trendów, ale przypominały osobom w średnim wieku, dobrze pamiętającym dzwony i wzorzyste koszule, o używaniu prezerwatyw jako środka chroniącego przed chorobami przenoszonymi drogą płciową.

Plakaty eksponowane były podczas Tygodnia Zdrowia Seksualnego, przypadającego na trzeci tydzień września (13 – 19.09). Na pierwszy rzut oka wyglądają jak reklamy odzieży. Po chwili daje się jednak zauważyć zdjęcie prezerwatywy, a obok hasło, wyjaśniające przekaz kampanii: “Remember wearing this? Then remember to wear this! (Pamiętasz jak to kiedyś nosiłeś? Więc pamiętaj o noszeniu tego teraz!).

Zainicjowana przez brytyjską organizację Family Planning Association (FPA) i zrealizowana przez agencję Tea kampania była skierowana do osób po 50. roku życia. Kiedy problem niechcianej ciąży już nie zagraża, uśpiona zostaje czujność osób aktywnych seksualnie – w ubiegłym roku, jak podają dane statystyczne, stwierdzono 13.000 przypadków chorób przenoszonych drogą płciową wśród Brytyjczyków (kobiet i mężczyzn) po 45. roku życia.

Wiele kampanii odnoszących się do tego problemu kierowanych jest do młodych osób. Brakuje podobnego przekazu kierowanego do starszej części społeczeństwa, a „przecież choroby weneryczne nie są odporne ani na siwiejące włosy ani na zmarszczki” – zauważa dyrektor generalny FPA, Julie Bentley.
K. Truszkowska








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Żeby tylko nie przegrali…

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Odłączeni

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Kula śniegowa

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek