Plakaty z ludźmi ubranymi w stylu lat 60-tych i 70-tych pojawiły się na ulicach oraz w aptekach i gabinetach lekarskich w Wielkiej Brytanii. Nie zwiastowały jednak powrotu starych trendów, ale przypominały osobom w średnim wieku, dobrze pamiętającym dzwony i wzorzyste koszule, o używaniu prezerwatyw jako środka chroniącego przed chorobami przenoszonymi drogą płciową.
Plakaty eksponowane były podczas Tygodnia Zdrowia Seksualnego, przypadającego na trzeci tydzień września (13 – 19.09). Na pierwszy rzut oka wyglądają jak reklamy odzieży. Po chwili daje się jednak zauważyć zdjęcie prezerwatywy, a obok hasło, wyjaśniające przekaz kampanii: “Remember wearing this? Then remember to wear this! (Pamiętasz jak to kiedyś nosiłeś? Więc pamiętaj o noszeniu tego teraz!).
Zainicjowana przez brytyjską organizację Family Planning Association (FPA) i zrealizowana przez agencję Tea kampania była skierowana do osób po 50. roku życia. Kiedy problem niechcianej ciąży już nie zagraża, uśpiona zostaje czujność osób aktywnych seksualnie – w ubiegłym roku, jak podają dane statystyczne, stwierdzono 13.000 przypadków chorób przenoszonych drogą płciową wśród Brytyjczyków (kobiet i mężczyzn) po 45. roku życia.
Wiele kampanii odnoszących się do tego problemu kierowanych jest do młodych osób. Brakuje podobnego przekazu kierowanego do starszej części społeczeństwa, a „przecież choroby weneryczne nie są odporne ani na siwiejące włosy ani na zmarszczki” – zauważa dyrektor generalny FPA, Julie Bentley.
K. Truszkowska
zobacz także
-
23.10.2025Kreacje / printy
Tiszert. T-Search
-
23.10.2025Kreacje / printy
Ciche sygnały
-
22.10.2025Kreacje / printy
Holokaust, powtórz
-
21.10.2025Kreacje / printy
Żeby tylko nie przegrali…
-
21.10.2025Kreacje / printy
Odłączeni
-
21.10.2025Kreacje / printy
Kula śniegowa




