Niechciany prezent
Niechciany prezent przekazywany niemal co minutę dziecku przez matkę. Brytyjski UNICEF zainicjował 27 lutego kampanię społeczną pod hasłem "Do you want a gift?". W kampanii reklamowej udział biorą Claudia Schiffer, Roger Moore, Gwyneth Paltrow i Jemima Khan.
Celem akcji jest zmotywowanie odbiorców do działań mających na celu prewencję przed wirusem HIV wobec nowo narodzonych dzieci.
Kampania rozpoczyna sie 4-minutowym filmem, z narracją Gwyneth Paltrow, pokazującym "niechciany prezent", czyli wirusa HIV przenoszonego z matki na dziecko. Zjawisko to występuje szczególnie często w tzw. krajach rozwijających się. Tylko 1 na 5 matek otrzymuje odpowiednie lekarstwa powstrzymujące transfer wirusa. Koszt takiego leku to niecały 1 Funt. Dzięki niemu 98% kobiet może urodzić w pełni zdrowe dziecko. Dzieci z HIV w większości nie dożywają 2. roku życia.
Kampania bannerowa w sieci ukazuje znane w/w osoby, które mówią: "This is not a gift you want – it’s an unwanted gift that’s passed from mother to child almost every minute." ("To nie jest prezent, o którym marzysz – to jest niechciany prezent przekazywany niemal co minutę dziecku przez matkę")
Na stronie kampanii znajduję się petycja – do podpisania której zachęcani są odbiorcy – kierowana do członków Grupy G8 by dotrzymali swoich obietnic sfinansowania opieki prewencyjnej przed HIV wobec wszystkich noworodków w krajach rozwijających się.
opr. zoja
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
23.03.2023
Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”
-
13.03.2023
Brak towaru w magazynie
-
10.03.2023
Rumia oddaje głos śmieciom
-
08.03.2023
Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”
-
03.03.2023
Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu
-
02.03.2023
Nextbike otwiera sezon rowerowy w dziesięciu miastach Polski