logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Belgia, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  23.01.2014

Niech Pitt weźmie przykład z żony



Te życzenia urodzinowe dla znanego aktora wyróżniają się spośród wyświechtanych haseł „zdrowia, szczęścia i pomyślności”. Choć zaczynają się dość zwyczajnie – zwrotem do Brada Pitta, który 18 grudnia 2013 roku skończył 50 lat, komunikat niespodziewanie zmienia swój charakter, a nadawca kampanii ujawnia cel akcji: „We’ve taken the liberty to write you because we want you to save your life” ("Pozwoliliśmy sobie na napisanie tego listu, ponieważ chcemy uratować Twoje życie"), a następnie dodaje „You might not know it, but from the age of 50 you have a real risk for colon cancer” ("Może tego nie wiesz, ale od wieku 50 lat jesteś poważnie zagrożony ryzykiem raka jelita grubego"). Po tak szokującym komunikacie nadawca pociesza jednak jubilata informując, że jest to choroba, którą można wykryć samemu wykonując prosty test w zaciszu własnej łazienki. Taki właśnie test zostałteż dołączony do cytowanego listu.

Nadawca kampanii oraz belgijska agencja „10” umieszczając treść listu na specjalnej stronie internetowej wykorzystuje znany mechanizm zaskakującego komunikatu w połączeniu z wykorzystaniem znanego nazwiska, by osiągnąć cel jakim jest uświadamianie społeczeństwa o zagrożeniu chorobą. Organizatorzy akcji posuwają się nawet dalej i proszą aktora o wykonanie testu oraz podzielenie się tą informacją z tysiącami ludzi, np. poprzez opublikowanie artykułu w New York Times, by móc uratować ich życie, tak jak zrobiła to jego sławna żona, Angelina Jolie.

Odwołanie do Jolie jest nieprzypadkowe. Gwiazda w maju ubiegłego roku zaskoczyła opinię publiczną informacją o podwójnej prewencyjnej mastektomii z powodu obecności genu predysponującego do zachorowania na raka piersi bądź jajników. Aktorka podzieliła się tą informacją na łamach wspomnianego czasopisma po to, by uświadomić kobiety o możliwościach wyboru i sposobach walki z rakiem piersi, a przede wszystkim o możliwości wczesnego wykrycia zagrożenia poprzez wykonanie testów genetycznych.

Stop Colon Cancer to organizacja non-profit, która zajmuje się uświadamianiem społeczeństwa o ryzyku choroby, możliwościach jej wykrywania, wspiera także walczących z tym rodzajem nowotworu oraz ich rodziny. Jak donosi na swej stronie internetowej, rak jelita grubego to jeden z najcięższych do wyleczenia typów nowotworu, który w samym 2008 roku przyczynił się do śmierci 610 tysięcy osób na całym świecie, to nawet większa liczba niż w przypadku raka piersi (460 tysięcy). Ponadto, jedna na 20 osób po 50 roku życia zostaje dotknięta tą chorobą, która często jest tematem tabu, choć jej wykrycie we wczesnym stadium daje 95% szans na wyleczenie.

Test umożliwiający wykrycie choroby kosztuje od 5 do 15 dolarów, jednak wciąż zarówno w Belgii, jak i w wielu innych krajach niewiele osób wie o jego istnieniu. Nietypowe życzenia urodzinowe wraz z testami zostały wysłane do Brada Pitta w 10 egzemplarzach. Aby uratować życie Pitta oraz tysięcy innych osób organizator kampanii zachęca do wchodzenia na platformę: www.dearbradpitt.com i dzielenie się informacją o akcji w serwisach internetowych, by w ten sposób dotrzeć do jak największej liczby odbiorców.

Ewa Zasada


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Dear Brad Pitt
Czas:
2013.12.18
Tematy:
Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Belgia
Nadawca:
Stop Colon Cancer
Media:
Internet
Wykonawca:
10
Adresaci:
Osoby zainteresowane życiem celebrytów, mężczyźni po 50. roku życia, ich bliscy





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek