Niech geje też się pomęczą
Z jakiej racji należy oszczędzać małżeńskiej tortury parom homoseksualnym i dać im frywolnie żyć, jeśli można pozwolić im na taką samą męczarnię, jaką przechodzą pary heteroseksualne?
By trafić do 44% Kalifornijczyków nieprzekonanych w sprawie legalizacji małżeństw par homoseksualnych nowojorski oddział Saatchi & Saatchi postawił na kampanię opartą o manipulację wyobrażeniami.
W ramach kampanii, w czerwcu br., na zlecenie organizacji walczącej o prawa mniejszości seksualnych, The Gay & Lesbian Alliance Against Defamation (GLAAD), powstał film reklamowy proponujący by obalić ósmą poprawkę do Konstytucji Stanu Kalifornia. Poprawka ta uznaje definicję małżeństwa jako związku wyłącznie kobiety i mężczyzny, tym samym nie zezwalając na zalegalizowanie relacji jednopłciowych.
Scenariusz filmu przedstawia historię związku dwóch mężczyzn, Devina i Glenna, którzy poznali się na paradzie równości, pobrali, a ich małżeństwo zaczęło przypominać strereotypowy związek damsko-męski, w którym po czasie występują konflikty i znudzenie sobą. Devin i Glenn dzięki małżeństwu porzucili również stary, klubowy, styl bycia.
Kampania nie promuje tolerancji wobec innych tożsamości seksualnych, choć ostatecznie pokazuje identyczność homo- i heteroseksualistów w małżeńskim aspekcie, a jedynie swoistą normalizację stylu życia homoseksualistów poprzez niedoskonałą i zawodną instytucję małżeństwa. Nie odmawiając sprytu twórcom kampanii i doceniając ciekawe podejście nie można nie zauważyć, że pomysł bazuje jednak na negatywnych emocjach – proponuje przecież zrobić homoseksualistom na złość.
S. Frydrysiak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy