(Nie)Bezpieczni w sieci – znamy zwycięzców!
Mimo pandemii Covid-19 udało się wybrać zwycięzców „(Nie)Bezpieczni w sieci – konkursu dla NGO na najlepszą kampanię edukacyjną”. Po czterech spotkaniach on-line z uczestnikami drugiego etapu oraz kilku godzinach obrad komisji, wyłoniono laureatów.
Celem plebiscytu jest wzrost świadomości Polaków na temat bezpieczeństwa w sieci. Niezależnie, ile mają lat, warto, by byli świadomymi użytkownikami internetu. W czasie epidemii rośnie popularność szeroko rozumianych usług cyfrowych, a co za tym idzie – wzrasta aktywność cyberprzestępców. Jako NASK ciągle analizujemy otrzymywane zgłoszenia i identyfikujemy coraz bardziej zaawansowane formy cyberataków. Dlatego też powinniśmy systematycznie poszerzać swoją wiedzę o zagrożeniach w sieci i stosować się do zasad bezpieczeństwa – mówi dr inż. Kamil Sitarski, dyrektor NASK. – Jestem przekonany, że laureaci naszego konkursu przyczynią się do wzrostu poziomu świadomości i bezpieczeństwa użytkowników – dodaje.
Kapituła Konkursowa wybrała dwa pomysły, na podstawie których powstaną kampanie medialne. Ich celem będzie wzrost świadomości Polaków na temat bezpiecznego korzystania z sieci.
Laureatem pierwszego miejsca jest Stowarzyszenie Góry Kultury, które zgłosiło do konkursu projekt koncepcji pn. „Bezpieczeństwo to nie bajka”. Do fundacji trafi 10 000 zł nagrody pieniężnej, a 300 000 zł to budżet, który zostanie przeznaczony na realizację kampanii na bazie pomysłu „Bezpieczeństwo to nie bajka”.
Laureatem drugiego miejsca jest Fundacja Warszawski Instytut Bankowości z pomysłem „Aktywny Senior w Cyberprzestrzeni”. Fundacja otrzyma 5 000 zł nagrody pieniężnej. Na realizację kampanii na bazie jej pomysłu zostanie przeznaczone 200 000 zł.
We współpracy z dwiema zwycięskimi organizacjami zostaną zrealizowane kampanie medialne. Postępy w pracach można śledzić na stronie internetowej konkursu.
***
Organizatorem konkursu są Ministerstwo Cyfryzacji oraz Państwowy Instytut Badawczy NASK. Portal kampaniespoleczne.pl jest patronem medialnym wydarzenia.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
05.12.2023
Cały świat na tym korzysta
-
04.12.2023
Wystawa „To sztuka być sobą” — w przestrzeni miejskiej Torunia
-
01.12.2023
Kształt bezpieczeństwa
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
29.11.2023
Na światło dzienne
-
28.11.2023
Bajeczki dla dzieci