Na sex powinna być zgoda obydwu stron – przekonuje brytyjskie Ministerstwo Spraw Wewnętrznych w kampanii poświęconej problemowi gwałtów podczas randek. Taki proceder, jak alarmują socjologowie, w Wielkiej Brytanii ma miejsce coraz częściej. Aby przyspieszyć karalność gwałtów zmieniono procedury prawne, kładąc silniejszy nacisk na konieczność uzyskania wyraźnej i niezaprzeczalnej zgody partnerki. Kampania "If you don’t get a yes don’t have sex", której koszt wyniósł 400.000 funtów, przeprowadzona w marcu i kwietniu 2006 roku, próbowała dotrzeć do potencjalnych sprawców – przekaz kierowany był do mężczyzn w wieku 18–24l. i pokazywał jakie mogą być konsekwencje zgwałcenia partnerki. Dotychczasowe kampanie znacznie częściej koncentrowały się na kobietach, ofiarach gwałtów.
Plakat przedstawiający więźnia na łóżku piętrowym w celi skłania do zastanowienia się – „Jeśli nie usłyszysz "Tak" przed stosunkiem seksualnym, to kto następnym razem będzie twoim partnerem łóżkowym? Uprawianie seksu z kimś, kto nie wyraził na to zgody, może zaprowadzić cię do więzienia”.”. Wymuszanie na partnerce stosunku seksualnego jest przestępstwem.
Reklamy pojawiły się na plakatach (m.in. w toaletach w pubach), w prasie kolorowej i w radiu w weekendy wczesnym wieczorem, w czasie, gdy młodzi ludzie wybierają się do klubów.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
26.07.2022
Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów
-
21.07.2022
Krwawe diamenty
-
20.07.2022
Bądź bezpieczny przy pracy
-
19.07.2022
Nie jesteśmy twoim śmietnikiem
-
14.07.2022
Wojna nie robi sobie wakacji
-
14.07.2022
Blisko 100 tys. widzów na bezpłatnych seansach dla dzieci w języku ukraińskim