Za górami, za lasami w Ameryce Południowej jest państwo o nazwie Brazylia. Zamieszkują w nim dzieci, które całymi dniami bawią się, czują się kochane, a ich jedyną troską jest, które z marzeń spełni się danego dnia…
Tak powinna zaczynać się bajka o życiu innych dzieci. Jednak to tylko życzenie, które jeszcze się nie spełniło. Uczynić je bardziej realnym pragnie organizacja Abrinq Foundation, zlecając agencji Monumenta przygotowanie kampanii. Wykonana kreacja jest niezwykle wymowna. Wizerunek dziecka na okładkach książek, które są idealnie wyprofilowane do sylwetek postaci stwarza efekt 3D. Książki zatytułowane są imieniem dzieci oraz wykonywanymi przez nie czynnościami, pozwala to zauważyć, że książka jest metaforą życia bohaterów. Opowieść ta mogłaby brzmieć tak, jak początkowy akapit tego tekstu. Jednak znajdują się w niej takie zdania jak: „In Brazil a child under 5 years of age dies every 13 minutes” („W Brazylii co 13 minut umiera dziecko poniżej 5 roku życia”), „In Brazil, 3.8 milion children and adolescents between 5 and 17 years old works as laborers” („W Brazylii, 3.8 milionów dzieci i nastolatków między 5 a 17 rokiem życiem pracuje jako robotnicy”), czy „In Brazil, 80% of attacks are suffered at home” („W Brazylii 80% przemocy zdarza się w domu”). To nie są zdania, które powinny znaleźć się w jakiejkolwiek bajce dla dzieci. Dlatego przewodnie hasło kreacji brzmi: „Write a new story in the lives of those who need it” („Napisz nową historię w życiu tych, którzy jej potrzebują”). Jest to apel o pomoc dla bezbronnych osób, które w tak młodym wieku muszą stanąć w obliczu dorosłości.
Agnieszka Kozak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
06.10.2024
Po prostu się rusz!
-
02.10.2024
Pomarańcza
-
02.10.2024
Świat oczami niepiśmiennych
-
01.10.2024
Same nie znikną
-
30.09.2024
Książka jest znacznie lepsza
-
29.09.2024
…z wyjątkiem uważnego kierowcy