(Nie) witaj szkoło!
Pandemia Covid-19, oprócz śmierci milionów osób, przyniosła również globalny kryzys edukacji. Ponad 600 milionów dzieci i młodzieży na całym świecie jest obecnie zagrożonych analfabetyzmem oraz brakami w znajomości matematyki na choćby minimalnym poziomie. 70% 10-latków z krajów o niskich i średnich dochodach nie potrafi przeczytać i zrozumieć prostego zdania. Wiele dzieci w ogóle nie wróciło do szkoły po pandemii, co z kolei naraża je na większe ryzyko przemocy domowej, dziecięcych małżeństw i przymusowej pracy.
W ramach działań mających zapobiec tym katastrofalnym tendencjom, organizacja UNICEF zbiera fundusze na lokalne programy edukacyjne oraz nawołuje do tworzenia odpowiedzialnej polityki publicznej w tym zakresie. Jednym z narzędzi pomagającym w osiągnięciu celu jest kampania społeczna Not Back To School, której podstawą stało się wizualne zestawienie typowych szkolnych akcesoriów (m.in. tornister, piórnik) z elementami przedstawiającymi ich zaprzeczenie. Co z kolei ukazuje konsekwencje braku dostępu dzieci i młodzieży do edukacji.
zobacz także
-
14.07.2025Kampanie
To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze
-
12.07.2025Kreacje / printy
Kwiaty
-
10.07.2025Kreacje / printy
Nie ma powodu do świętowania
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie
-
29.06.2025Kampanie
Prokop oddał głos… psu
-
23.06.2025Kampanie
Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat