Australijskie autorytety w służbie publicznej. Czy palenie papierosów może być drogą do sławy, sukcesów i popularności? Choć obecnie takie myślenie może wydawać się nieco absurdalne, wśród młodych osób wciąż pokutuje ten mit. Gwiazdy sportu i kina z Antypodów przekonują o jego szkodliwości i irracjonalności.
Kreacje przygotowane na zlecenie organizacji Drug & Alcohol Services South Australia bazują na dość nieświeżej koncepcji, wykorzystywanej już w dziesiątkach kampanii społecznych czy promocyjnych. Na zdjęcia twarzy w bliskim kadrze, tuż pod linią oczu, nałożono napisy złożone dużym stopniem pisma. Hasła kampanii, w zestawieniu z postaciami, które osiągnęły wielkie sukcesy w swoich profesjach, mają inspirować młodych ludzi od podejmowania wyzwań bez stosowania szkodliwych dla zdrowia używek.
Piłkarz Travis Todd przekonuje więc, że „You don’t need smoke to set the world on fire” (Nie potrzebujesz palenia by zapalić cały świat); Rohanee Cox, członkini australijski drużyny koszówki, która na Olimpiadzie w Pekinie zdobyła srebrny medal, wyjaśnia, że „You don’t need smoke to take a nation’s breath away” (Nie potrzebujesz palenia, aby świat wstrzymał oddech); na kreacji z hasłem „You don’t need smoke to reach new heights” (Nie potrzebujesz palenia, aby osiągać kolejne szczyty) widnieje twarz rugbisty Danyle’a Pearce’a; czwarty plakat przedstawia aktora Aarona Pedersena, który głosi, że „The world is your stage so don’t cloud it with smoke” (Świat jest twoją sceną, więc nie zasłaniaj jej dymem).
Kampania, przygotowana przez agencję Jamshop nie wnosi nic innowacyjnego jeśli chodzi o walkę z nałogiem palenia papierosów. Jej ewentualna skuteczność opiera się w głównej mierze na sile autorytetów, których wizerunki wykorzystano w kreacjach.
Cztery opisywane kreacje stanowią drugą część kampanii „Give up smokes for good” (Rzuć palenie na dobre). Jej celem jest zapobieganie i pomoc w rzuceniu palenia. Na stronie giveupsmokesforgood.org.au można znaleźć informacje dotyczące jego szkodliwości, wskazówki jak wyjść z nałogu oraz miejsca, gdzie należy zwrócić się o pomoc w tej sprawie.
Jacek Czerwiński
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2025
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
28.03.2025
Strzelanina
-
26.03.2025
Znikający świergot
-
24.03.2025
Konkretna ochrona
-
21.03.2025
BOSS