Szklana skarbonka wypełniona krwią to australijski pomysł na uświadomienie ludziom, że są rzeczy cenniejsze niż pieniądze. Apel o krew staje się międzynarodowym przedsięwzięciem. O oddawanie krwi proszą organizacje na całym świecie. Akcje, koncerty charytatywne, mobilne stacje krwiodawstwa – wszystko po to, by jak najwięcej ludzi oddawało krew i dzięki temu pomagało ratować życie ludzi.
W kampanii skierowanej do studentów "Money isn’t everything" Czerwony Krzyż podkreśla, że nie potrzebuje wsparcia finansowego, którego i tak młode osoby nie mogłyby udzielić. Zachęca je natomiast do takiej formy pomocy, która nie wymaga żadnego nakładu finansowego, czyli do oddawania krwi. Nie można jej zastąpić pieniędzmi – płytki krwi to w momencie zagrożenia życia najcenniejsze monety. A przekonanie, że pieniądze załatwiają większość spraw i dzięki nim można się moralnie wykazać w obliczu niebezpieczeństwa utraty życia staje się zupełnie bezsensowne.
Kampania zdobyła dwa Brązowe Lwy na Festiwalu w Cannes w 2006 roku, zarówno za samą "skarbonkę", jak i plakaty reklamujące akcję.
A. Kropelnicka
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
26.07.2022
Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów
-
21.07.2022
Krwawe diamenty
-
20.07.2022
Bądź bezpieczny przy pracy
-
19.07.2022
Nie jesteśmy twoim śmietnikiem
-
14.07.2022
Wojna nie robi sobie wakacji
-
13.07.2022
Fast fashion jest jak fast food