Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
Według badań PARPA z 2022 r. 7 proc. kobiet w ciąży pije alkohol, mimo że 95 proc. Polek i Polaków wie, że jest to szkodliwe dla matki i dziecka. Na skutek tego, co roku w Polsce rodzi się około dziewięćset dzieci z FAS – Alkoholowym Zespołem Płodowym, który objawia się uszkodzeniami mózgu, problemami z mówieniem, czytaniem, koncentracją, wadami serca i wzroku. Wady są nieodwracalne. Dlatego 9 września, w Światowy Dzień FAS, Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” rozpocznie kampanię społeczną FASOFF. Tym razem pod hasłem: Będę Tatą. Nie piję razem z nią.
– Płodowy Zespół Alkoholowy to dla dziecka dramat – mówi Jolanta Bobińska, założycielka i prezes Fundacji „Dom w Łodzi”. – Uszkodzenia, do których dochodzi w okresie płodowym, na skutek działania alkoholu są różne, bywają bardzo złożone i często nieodwracalne. Nawet jeśli jesteśmy w stanie pomóc – na przykład zoperować serduszko, skorygować opadające powieki, czy zadbać o sprawy urologiczne – zawsze wiąże się to z bólem i traumą, bo oznacza wielotygodniowe pobyty w szpitalu. Najbardziej dramatyczne są takie zmiany, które będą z dzieckiem do końca życia: niesprawność intelektualna, czy zmiany neurologiczne, które zaburzają prawidłowe funkcjonowanie. Wiemy to doskonale z codziennego życia, bo FAS jest problemem wielu dzieci, którym pomaga nasza fundacja.
Tegoroczna edycja kampanii skierowana jest głównie do przyszłych ojców, odwołuje się do emocji sportowych, kibicowania i będzie trwała w czasie eliminacji do Euro 2024. Symbolem kampanii jest odwrócony kieliszek.
– Uznaliśmy, że to świetny sposób, by pokazać, jak ważna jest rola mężczyzny – przyszłego taty, bo przecież rodzina jest jak drużyna – podkreśla Jolanta Bobińska. – Zachęcamy mężczyzn do wspierania swoich żon czy partnerek w ciąży w abstynencji, bo tylko w ten sposób można zapobiec Alkoholowemu Zespołowi Płodowemu. Picie w ciąży niszczy życie dziecka i powoduje, że życie całej rodziny jest zupełnie inne, trudniejsze, bo wymaga wychowywania i wspierania dziecka z niepełnosprawnościami. Kilka miesięcy abstynencji to wyjątkowo niska cena za pewność, że FAS nie zniszczy życia naszemu dziecku.
– Kompania Piwowarska już od dziesięciu lat w różnej formie przypomina, że alkohol nie jest dla wszystkich i istnieje sporo sytuacji, w których absolutnie nie wolno go spożywać. Jedną z nich jest ciąża. Od czterech lat współpracujemy z „Domem w Łodzi”, który z własnego doświadczenia wie, jak ogromną tragedią dla dziecka i dla jego rodziców jest alkoholowy zespół płodowy. Wiemy, że dzięki tej formule nasze przesłanie jest słyszane szerzej a kampania przyciąga uwagę znacznie większej liczby osób niż gdybyśmy robili to sami. W tym roku, przy okazji eliminacji do Euro 2024, przewrotnie postawiliśmy na mężczyzn jako głównego adresata i piłkę nożną, jako medium naszej kampanii. Kontrowersyjne? Pewnie dla niektórych panów – tak. Ale jeśli te kontrowersje wywołają jeszcze szerszą dyskusję o tym, że nie wolno pić alkoholu w czasie ciąży, to bardzo dobrze. Bo każdy powinien to wiedzieć. – podkreśla Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju Kompani Piwowarskiej.
Kampanię promuje spot telewizyjny, specjalna strona internetowa fasoff.pl, kampania w mediach społecznościowych oraz działania influencerów. Kompania Piwowarska wspiera Fundację przy kampanii FASOFF od 4 lat.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka