logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > (nie) pełnosprawni bo mają pasję!
03.03.2018
Tematy: Kampanie, Kraje, Problemy społeczne, Równouprawnienie i tolerancja, Walka z wykluczeniem społecznym

(nie) pełnosprawni bo mają pasję!



 

Przed obiektywem aparatu stanęły piękne mamy. Wspólnie ze swoimi niepełnosprawnymi dziećmi, udowadniają że choroba nie zdoła pokonać dziecięcej pasji. Biorąc udział w kampanii „Piękno jest w nas”, bohaterowie oswajają z niepełnosprawnością.  Apelują, by nie oceniać przez pryzmat niepełnosprawności.

Kampanię „Piękno jest w nas” już po raz piąty zrealizowała Fundacja im. Doktora Piotra Janaszka PODAJ DALEJ. Inicjatywa ma na celu walkę ze stygmatyzacją oraz oswajanie niepełnosprawności. Dlatego obrazem kampanii są fotografie, autorstwa Mariki Sypniewska, na których widzimy dzieci pełne energii, cieszące się z gry w koszykówkę mimo iż wszystkie  maluchy poruszają się na wózkach inwalidzkich. Wystawę zdjęć można oglądać od 2 marca 2018 w przestrzeni miejskiej Konina, na początek w CH Ferio, następnie na Konińskim Kongresie Kobiet, w Młodzieżowym Domu Kultury, szkołach i instytucjach kultury w całej Polsce (wystawa ma charakter „wędrujący”) oraz w sieci TUTAJ.

Bohaterki kampanii podkreślają, że przeżywają komentarze, reakcje i pytania ludzi na widok ich niepełnosprawnych dzieci. To bardzo boli… Ania chce, aby w życiu Kuby było miejsce na pasje, a nie tylko na leczenie, aby był postrzegany jako chłopiec, który wiele potrafi, a nie jako niepełnosprawny chłopiec na wózku. Dorota prosi, aby traktować niepełnosprawnych normalnie, nie gapić się na nich i nie wytykać palcami. Kasia nie lubi, gdy ludzie natarczywie się im przyglądają, czasami też komentują. Adrian też to zauważa ale nie reaguje. Ma do tego dystans.

– Do tegorocznej kampanii zaprosiliśmy mamy naszych Podopiecznych, których łączy miłość do koszykówki i Klub Sportowy MUSTANG Young! Te mamy to wspaniałe i piękne kobiety, które pozwalają swoim dzieciom rozwijać pasje, ale też wymagają od nich i uczą samodzielności. – mówi Zuzanna Janaszek – Maciaszek, Prezes Fundacji PODAJ DALEJ, inicjatorka kampanii.

Wszystkie bohaterki są wspaniałymi mamami i pięknymi kobietami, które jak każdy mają swoje lepsze i gorsze dni. W Fundacji PODAJ DALEJ znalazły wsparcie dla swoich dzieci i dla siebie. Wiedzą, że nie mogą się poświęcać i zapominać o sobie. Starają się żyć normalnie, chociaż czasem to nie jest wcale proste.

– Ktoś kto nie przeszedł lęku o życie swojego dziecka, mimo najszczerszych chęci nigdy nie wczuje się w naszą sytuację. I doskonale to rozumiemy! Ale  jeżeli czegoś nie wiesz, to zapytaj jak wygląda takie życie! Nie oceniaj! Nie chcemy współczucia, chcemy tylko żeby ludzie byli choć trochę empatyczni wobec  inności, wobec naszych Dzieci. – podkreśla Iza.

Kampania Piękno jest w nas towarzyszy 10. edycji projektu Konin Miasto Kobiet, podczas którego odbywają się koncerty, wystawy, warsztaty, filmy, pokazy i wykłady (2-11 marca br.).

Fundacja im. Doktora Piotra Janaszka PODAJ DALEJ wspiera osoby z niepełnosprawnością w drodze do niezależnego życia. Pod stałą opieką Fundacji jest ponad 150 osób. Z każdym pracujemy indywidualnie, aby wydobyć i rozwinąć to co najlepsze. Prowadzimy Akademię Życia dla osób, które wskutek wypadku straciły sprawność i muszą nauczyć się żyć od nowa.

Więcej na www.podajdalej.org.pl

tolerancja Piękno jest w nas niepełnosprawność Podajdalej


Nazwa kampanii:
Piękno jest w nas
Nadawca:
Fundacja im. Doktora Piotra Janaszka PODAJ DALEJ
Wykonawca:
Fundacja im. Doktora Piotra Janaszka PODAJ DALEJ
Adresaci:
osoby pełnosprawne
Hasło kampani:
Piękno jest w nas





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek