logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Nie mogą mnie zabić dwa razy
05.02.2021
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Meksyk, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Kampanie polityczne, Obronność i bezpieczeństwo, Organizacje pozarządowe / NGO

Nie mogą mnie zabić dwa razy



Javier Valdez Cárdenas był meksykańskim dziennikarzem śledczym, tropiącym zorganizowaną przestępczość i handel narkotykami. Za swoje artykuły otrzymał szereg nagród i wyróżnień, m.in. prestiżową the International Press Freedom Award of the Committee to Protect Journalists. 15 maja 2017 roku nieznani sprawcy zastrzelili go w pobliżu redakcji pisma Ríodoce, którego był współzałożycielem.

Ale to nie oznacza, że Javier Valdez Cárdenas odszedł na dobre. Twórcy kampanii społecznej #StillSpeakingUp postanowili wskrzesić go z martwych, by ponownie przemówił w obronie wolności słowa oraz przeciwko korupcji i zorganizowanej przestępczości, nękających Meksyk od dekad. Za pomocą technologii deepfake i efektów specjalnych „nakręcono” film, w którym zamordowany dziennikarz oskarża władze swojej ojczyzny o bezczynność i tłumaczy widzom, że nie boi się swoich słów, ponieważ „już raz zginął, więc nie da się go zabić po raz drugi”:

Film stanowi kolejną odsłonę kampanii społecznej #SeguimosHablando (#StillSpeakingUp) zorganizowanej przez meksykański oddział agencji Publicis i mającej swoją premierę 29 kwietnia 2019 roku (podczas tygodnia, w którym przypada Światowy Dzień Wolności Prasy). Tego dnia reaktywowano twitterowe konta czwórki zamordowanych dziennikarzy, by ci „ponownie przemówili” i wezwali swoich współobywateli do walki z korupcją i przestępczością.

Kampania spotkała się z entuzjastycznym odzewem, zaś jej twórców chwalono nie tylko za kreatywność, ale również za rozwagę i odpowiedzialność. Zaangażowanie do akcji żywych dziennikarzy mogło mieć tragiczne konsekwencje. „Zatrudnienie” nieżyjących nikogo nie narażało. Meksyk jest obecnie najniebezpieczniejszym dla dziennikarzy państwem na świecie. Od 2007 do 2019 roku zamordowano tam ponad stu przedstawicieli tego zawodu.

Więcej na temat kampanii można dowiedzieć się TUTAJ.

NGO film Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie Meksyk kampanie polityczne obronność i bezpieczeństwo dziennikarstwo korupcja przestępczość zabójstwo polityczne deep fake deepfake


Nazwa kampanii:
#StillSpeakingUp
Czas:
2020.12.11
Nadawca:
Propuesta Civica AC
Media:
film fx
Wykonawca:
Publicis





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek