Latem 2008 roku belgijska organizacja Plate-forme Prévention Sida (Platforma prewencji AIDS) wznowiła kampanię skierowaną do młodzieży na temat zabezpieczeń przed wirusem HIV. Powstały nowe plakaty i naklejki z charakterystycznymi dla kampanii koniczynami, które mogły służyć m.in. do konkursu na najciekawsze umiejscowienie ich i sfotografowanie. Spot telewizyjny i radiowy, pocztówki, informator oraz strona internetowa pozostały bez zmian wobec edycji z 2007 roku.
Kampania rozpoczęła się w wakacje i miała przypomnieć młodym Belgom, że AIDS może dotknąć każdego i wystarczy jedna nieostrożność, aby się zarazić. Na każdym plakacie, jeden z partnerów trzyma w ręku zieloną koniczynę, a hasło brzmi „Face aux IST/SIDA, ne comptez pas sur la chance. Mettez un préservatif.” („W obliczu chorób przenoszonych droga płciową/AIDS, nie licz na szczęście. Używaj prezerwatyw”).
Na spocie reklamowym widać samochód, który podskakuje w plenerze na łące wśród drzew – w środku para uprawia seks. Pojawiają się tańczące i śpiewające koniczyny oraz latające podkowy – klasyczne symbole szczęścia. Koniczyna mówi: „Widziałeś czterolistną koniczynę, która gada? A może konia, który lata? Szczęście, które przychodzi, żeby chronić przed AIDS nie istnieje! W obliczu AIDS wcale nie chronimy”.
M. Kryńska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
13.01.2023
Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?
-
11.01.2023
Gołąbek pokoju
-
10.01.2023
Palisz czy nie palisz
-
09.01.2023
Posiniaczone statystyki
-
05.01.2023
Zabójcy mimo woli