Ubrane w stroje królewien i wróżek dziewczynki głośno mówią "Fuck!". I tłumaczą, że są bardziej obraźliwe słowa – na przykład nierówność płac, przemoc czy gwałt. Właśnie przeciwko takim zjawiskom stanowczo protestują i zachęcają jednocześnie do kupna koszulek z hasłem "Girls just want to have FUNdamental rights" ("Dziewczyny chcą mieć po prostu podstawowe prawa", hasło jest grą słów z tytułem znanej piosenki Cyndii Lauper "Girls just want to have fun"- "Dziewczyny chcą po prostu się bawić", uznawanej za manifest wolności kobiet).
"Women make 23% less than men for the exact same f-cking work. I shouldn’t need a penis to get paid."; "Stop telling girls how to dress and start teaching boys not to f-cking rape." ("Kobiety zarabiają 23% mniej za tą samą piep**oną pracę. Nie powinnam potrzebować penisa, żeby zarabiać; "Przestańcie mówić dziewczynom , jak mają się ubierać, i zacznijcie uczyć chłopców, żeby, k**wa, nie gwałcili") – przebrane dla kontrastu w cukierkowe stroje bohaterki nie przebierają w słowach, ale przesłanie akcji uzasadnia jedna z nich słowami "So, what is more offensive — a little girl saying ‘f-ck,’ or the f-cking unequal and sexist ways society treats girls and women?" ("Więc, co jest bardziej obraźliwe – mała dziewczynka, która przeklina, czy piep**ona nierówność i seksizm, z którymi spotykają się w społeczeństwie kobiety?").
FCKH8 to internetowy sklep, który sprzedaje koszulki z hasłami pro-LGBT, antyrasistowskimi i antyseksistowskimi. Jego założenie zainicjowała w 2010 akcja przeciwko tzw. "Proposition 8", czyli ustawy likwidującej możliwość zawierania cywilnych związków przez homoseksualistów w Kalifornii. Inicjatorzy w jej ramach m.in. sprzedawali koszulki z hasłami "Some dudes marry dudes, get the f**k over it" ("Niektórzy faceci biorą ślub z facetami, lepiej, k.!, przywyknij"), "Some chicks marry chicks. Get over it" ("Niektóre laski żenią się z laskami. Lepiej się przyzwyczaj"). Część dochodu z akcji zostawała przeznaczona na grupy wspierające prawa równościowe (szerzej na ten temat pisaliśmy tutaj). Tak będzie i tym razem – 5 dolarów z każdego sprzedanego T-shirta zostanie przekazane na organizacje przeciwdziałające seksizmowi.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy