logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Nie do przejścia
24.01.2010
Tematy: Kreacje / printy

Nie do przejścia



Poruszanie się w przestrzeni publicznej na wózku inwalidzkim wydaje się niezwykle trudne i uciążliwe. W rzeczywistości jest o wiele gorzej. Nie dającą się w żaden sposób ominąć przeszkodę może stanowić źle zamontowana kratka ściekowa, krzywy chodnik, czy zwyczajna muszla klozetowa. Pomimo tego, że w Polsce aktualnie budowane i modernizowane drogi i obiekty użyteczności publicznej projektowane są już najczęściej z uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo, to nadal wiele budynków jest im całkowicie nieprzyjaznych. Jeszcze gorsza jest sytuacja osób poruszających się na wózkach inwalidzkich w krajach rozwijających się, np. w Turcji.

Problem wykluczenia społecznego i dyskryminacji takich osób został zauważony tam relatywnie późno i nadal jego świadomość jest niska. Organizacja Engelleri Kaldir (Ruch Znoszenie Barier) postanowiła z okazji Międzynarodowego Dnia Niepełnosprawności (3 grudnia) uwrażliwić turecką opinię publiczną na kwestię barier architektonicznych, które utrudniają czy wręcz uniemożliwiają niepełnosprawnej mniejszości integrację społeczną. Kreacją kampanii prasowej zajęła się agencja McCann Erickson Istanbul.

Jak znaczące i frustrujące bariery muszą pokonywać codziennie osoby niepełnosprawne postanowiono przekazać czytelnikowi poprzez postawienie go w sytuacji, gdy taką przeszkodę spotyka. Chodnik, o który się można łatwo potknąć, studzienka kanalizacyjna w którą można wpaść czy toaleta, z której nie można skorzystać. Umieszczone na plakatach hasło – „Czasami barierą jest po prostu ulica/toaleta/klatka ściekowa” dobrze przekazuje ideę kampanii. Na reklamach umieszczona jest także informacja tłumacząca, że bariery architektoniczne uniemożliwiają osobom niepełnosprawnym normalne codzienne życie. Każda z nich kończy się pytaniem „Czy jesteś świadomy?”
M.Świejkowski








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

  • 14.04.2025Kreacje / printy

    Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów

  • 28.03.2025Kreacje / printy

    Strzelanina

  • 26.03.2025Kreacje / printy

    Znikający świergot

  • 24.03.2025Kreacje / printy

    Konkretna ochrona

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek