Poszerzanie wiedzy na temat chorób psychicznych oraz propagowanie sprawdzonych informacji, zmienienie postrzegania przez społeczeństwo osób chorych psychicznie, zerwanie z negatywnym wizerunkiem osoby, którą dotknęły problemy ze zdrowiem psychicznym, rozpoczęcie ogólnokrajowych rozmów na temat sposobu postrzegania osób zmagających się z problemami psychicznymi, a także sposobów ich leczenia, zwrócenie uwagi na niezbyt dobrą sytuacje polskich szpitali psychiatrycznych oraz długi czas oczekiwania na możliwość dostania się do specjalisty to cele, jakie postawili przed sobą inicjatorzy kampanii „Jestem sobą, nie chorobą”.
W planach mają zebranie funduszy na realizację kampanii – spotu oraz plakatów na przystankach autobusowych w Warszawie. Akcja będzie prowadzona metodą crowdfundingu.
Inicjatorzy powołują się na statystyki, według których co czwarty Polak w wieku produkcyjnym doświadczał w swoim życiu zaburzeń psychicznych, prawie trzy czwarte ankietowanych uważa, że choroby psychiczne zaliczane są do wstydliwych, co piąty Polak leczący się psychiatrycznie ujawnia ten fakt swojemu otoczeniu, a ponad połowa Polaków miewa stany skrajnej melancholii i zniechęcenia.
Więcej informacji o akcji znajduje się na stronie www.jestemsoba.org.pl.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS