(Nie) daj się wplątać
Mroczny 40 sekundowy film, niepokojące opowiadanie interaktywne w formie chatu i hasztag #jesteśwplątany – oto cechy nowej kampanii społecznej, która wystartowała w Internecie 12 września.
Akcja promuje książkę “Trupów hurtowo trzech” – zbiór opowiadań kryminalnych autorstwa czołowych polskich pisarzy tego gatunku. Dochód ze sprzedaży książki zostanie przeznaczony na budowę Domu Autysty w Poznaniu.
Jedno z opowiadań – “Czwarty zabójca” Michała Larka, stało się inspiracją do stworzenia innowacyjnego narzędzia, które jest dostępne na stronie jesteswplatany.pl. Chatstory, czyli interaktywne opowiadanie, przedstawione jest w formie zbliżonej do internetowego chata. Każdy czytelnik uczestniczy w historii z perspektywy głównego bohatera i wpływa na rozwój fabuły poprzez dokonywanie odpowiednich wyborów. Ten niekonwencjonalny sposób czytania ma zachęcić zwłaszcza młode osoby do zaangażowania się w lekturę za pomocą narzędzia przypominającego to, którego używają do codziennej komunikacji. Ponadto, przedstawiona w historia kryminalna zmusza czytelników do zmierzenia się z moralnymi dylematami i dokonania konkretnych wyborów, a następnie zmierzenia się z ich konsekwencjami.
Zwiastunem interaktywnego opowiadania jest krótki film promocyjny, który można zobaczyć na YouTubie . Akcja promowana jest hasztagiem #jesteśwplątany i zachęca do “wplątania się” w pomoc Fundacji Dom Autysty. Na stronie jesteswplatany.pl można znaleźć odnośnik do zakupu promowanej książki oraz bezpośrednio wesprzeć cel wpłacając wybraną kwotę pieniędzy na konto Fundacji.
Kampania wspomaga poznańską Fundację Dom Autysty, której celem jest budowa domu dla jej podopiecznych. Autyzm to choroba, z której się nie wyrasta, dlatego Fundacja chce zabezpieczyć przyszłości swoich całkowicie niesamodzielnych autystycznych dzieci. W tym celu organizuje różne akcje charytatywne, m.in aukcję dzieł sztuki w poznańskim Centrum Kultury Zamek czy też koncert Grzegorza Turnaua, który odbył się 8 lutego w Sali Ziemi MTP. Projekt #jesteśwplątany jest kolejną z inicjatyw.
Partnerami akcji są: Wydawnictwo Media Rodzina, Festiwal Granda w Poznaniu, Michał Larek oraz serwis Wykop.pl. Pomysłodawcą i organizatorem kampanii jest poznańska agencja Kreatik.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.01.2025
Nie do zastąpienia
-
15.01.2025
Pustułki w zakładach Cemex Polska: udany sezon lęgowy 2024
-
14.01.2025
Co dzieli i jednoczy Europejczyków?
-
14.01.2025
Między bajki włożyć
-
13.01.2025
Literówka
-
11.01.2025
Jak organizować wydarzenia zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju i ESG?