logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  05.12.2017

Nie chowaj się, rozmawiaj



Osoby cierpiące na anoreksje wstydzą się mówić o własnych problemach. Emocje skrywają w sobie, ból wyrażają ciałem. Izolując się od społeczeństwa, nie proszą nikogo o pomoc. Cierpienie uśmierzają katorżniczym głodem. W drastycznym tempie chudną. Na śmierć. Anorektycy znikają kilogram po kilogramie – by odejść innym sprzed oczu. Stygmatyzowani, nieufni, tracą wiarę w pomoc drugiego człowieka. Z roku na rok nieomal na całym świecie rośnie wskaźnik zachorowania na anoreksję. Śmiertelność wynosi od 5 do 10%. Szacuje się, iż rocznie przez złe nawyki żywieniowe umiera na świecie przynajmniej 50 000 ludzi.

W celu zwrócenia uwagi na problem anoreksji, szwajcarska agencja Saatchi&Saatchi Smiko zrealizowała społeczną kampanię zatytułowaną „Umbrella”. W kwietniu 2007 roku na ulicach miast pojawiły się bilbordy „przedstawiające” ukrytą za miejskim słupem ofiarę anoreksji. O jej obecności świadczy trzymana w ręce parasolka, pies lub deskorolka. Bilbordy sygnalizujące drastyczną chudość osób chorujących na zaburzenia jedzenia mają na celu uwrażliwić ogół społeczeństwa na istniejący problem anoreksji. Podkreślają z jak dużą łatwością anorektycy chowają się w samotności. Nieomal bez wysiłku, stają się niezauważalni.

Hasło kampanii „Don’t hide, talk” – nie chowaj się, rozmawiaj – to przekaz kierowany do osób z zaburzeniami jedzenia. Widniejący na plakatach telefon i adres kontaktowy ma na celu ośmielić chorych do wyjścia z samotnej kryjówki i zgłoszenia się po pomoc.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 12.01.2023

    Plastikowe łożyska


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek