Pierwsza duża kampania rządu francuskiego na temat przemocy małżeńskiej okazała się najskuteczniejszą kampanią społeczną roku 2007 i nagrodzono ją nagrodą Effie.
Kampania pod hasłem "Violences conjugales. Parlez-en avant de ne plus pouvoir le faire" (Przemoc małżeńska. Mówcie o tym zanim będzie za późno.), zrealizowana przez agencję CLM BBDO, promowała nowy serwis telefoniczny dla ofiar oraz świadków przemocy małżeńskiej – linia 3919.
Aby nie stygmatyzować ofiar, zespół odpowiedzialny za kreację (Lucie Valloton i Julien Perrard) zdecydował o niepokazywaniu w reklamach scen przemocy. Zamiast tego w pięknej letniej scenerii słychać głos kobiety, która opowiada o tym, jak była maltretowana przez męża (Mój mąż bił mnie i poniżał przez 10 lat. Wiele razy łamał mi nos, żebra, wybijał zęby. Ale 15 dni temu nareszcie się to skończyło). Nagrobki nie pozostawiają wątpliwości jaki finał ma ta historia.
Kampania zachęca do korzystania z infolinii, ale przede wszystkim do przerwania milczenia – We Francji, co 3 dni jedna kobieta pada ofiarą przemocy małżeńskiej. Mówcie o tym zanim będzie za późno. Zadzwońcie na 3919. (En France, tous les trois jours une femme est victime de violences conjugales. Parlez-en avant de ne plus pouvoir le faire. Appelez le 3919.)
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
14.01.2025
Między bajki włożyć
-
13.01.2025
Literówka
-
10.01.2025
Gnicie mózgu
-
10.01.2025
Zły Mikołaj
-
08.01.2025
Zastąpione przez plastik
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem