Jak organizacje społeczne mogą zaistnieć w obliczu rozwoju nowych technologii, nowych kanałów komunikacji i mediów społecznościowych, czym przykuć uwagę odbiorców oraz w jaki sposób efektywnie zbierać środki na swoją działalność, zastanawiali się uczestnicy debaty „Polskie NGO 3.0”, zorganizowanej przez Fundację FaniMani w przestrzeniach biura
co-creatingowego The Brain Embassy. Wśród prelegentów znaleźli się przedstawiciele Fundacji Maraton Warszawski, Fundacji Rak’n’Roll, Fundacji SYNAPSIS, akcji T-Mobile Pomoc Mierzona Kilometrami, WOŚPu oraz Fundacji FaniMani.
W opinii prelegentów liczą się przede wszystkim emocje, ale niekoniecznie te, które doprowadzają do łez. Przykładem są tutaj kampanie Fundacji Rak’nRoll, które skupiają się na pokazaniu pozytywnych i radosnych aspektów życia nawet w obliczu ciężkiej choroby, jaką jest nowotwór. Mocny przekaz i skupienie się na konkretnym zagadnieniu to elementy działań fundacji, która zmienia schemat myślenia społeczeństwa na temat raka. Pokazanie czegoś innego, dotąd niespotykanego, często w pierwszej chwili szokującego, budzi zainteresowanie i angażuje odbiorców. Z tego mechanizmu skorzystała również Fundacja SYNAPSIS realizując akcję viralową „Autyzm wprowadza zmysły w błąd”, w której udział wziął Bartłomiej Topa.
O budowaniu społeczności wokół jakiegoś konkretnego zagadnienia mówili przedstawiciele akcji T-Mobile Pomoc Mierzona Kilometrami oraz Fundacji Maraton Warszawski. Obje inicjatywy angażują środowisko ludzi aktywnych fizycznie, ale każda na swój sposób. Podczas gdy w Pomoc Mierzoną Kilometrami, może zaangażować się praktycznie każdy, kto ściągnie aplikację i np. zacznie biegać, to akcja „Biegam Dobrze” Fundacji Maraton Warszawski aktywizuje głownie maratończyków, którzy sami stają się influencerami i aktywnie zachęcają do przekazywania środków na wybrane cele społeczne.
O umiejętnym wykorzystywaniu mediów społecznościowych mówiła również Anna Orzech, Specjalistka ds. komunikacji w internecie Fundacji WOŚP. W jej opinii liczy się przede wszystkim autentyczność przekazu, często kreowana wbrew ogólnie przyjętym standardom marketingu czy reklamy. Dlatego WOŚP nie tylko mówi o swoich osiągnięciach, ale również wspiera akcje innych, lajkując czy komentując inicjatywy nawet pojedynczych osób.
Jednym z modeli finansowania jest pozyskanie sponsora strategicznego danej akcji. Uczestnicy debaty rozmawiali o styku biznesu z trzecim sektorem i wspólnie zgodzili się, że pośród firm zauważalny jest trend świadomego budowania swojego wizerunku poprzez angażowanie się w akcje społeczne zbliżone w swym charakterze do obszaru biznesowego danej spółki. Jednak aby pomysł mógł zostać zrealizowany, konieczne jest znalezienie wspólnej płaszczyzny porozumienia z potencjalnym sponsorem opartej na wartościach, które można przypisać zarówno danej firmie, jak i akcji społecznej. Dzięki temu przekaz jest autentyczny dla wszystkich zaangażowanych stron.
Drugi z modeli finansowania stanowi wsparcie organizacji poprzez indywidualnych darczyńców. Do osiągnięcia sukcesu na tym polu konieczne jest zbudowanie zaufania
i emocjonalnej więzi z odbiorcami. To dzięki niej będzie możliwe zaangażowanie ich w różnego rodzaju inicjatywy, tj.: aplikacje dobroczynne (np. T-Mobile PMK), aukcje internetowe (np. Charytatywni allegro), przelewy/ wpłaty dla NGO (np. FaniPay), zbiórki online (np. Siepomaga.pl), przekazywanie 1%, czy możliwość przekazywania części wartości swoich zakupów bez ponoszenia dodatkowych kosztów, jaką daje serwis FaniMani.pl.
Debata „Polskie NGO 3.0” była pierwszą odsłoną cyklu spotkań organizowanych przez Fundację FaniMani. W przyszłym roku planowane są kolejne wydarzenia o bardziej warsztatowym charakterze.
Fundacja FaniMani wspiera inne organizacje społeczne w zbieraniu funduszy na działania statutowe. Swoją misję realizuje m.in. przez prowadzenie serwisu FaniMani.pl, gdzie każdy może wspierać bez dodatkowych wydatków wybraną organizację pozarządową przy okazji zakupów w ponad 800 sklepach internetowych.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS