logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
17.05.2024
Tematy: Wydarzenia, Odpowiedzialny biznes / CSR, Polska, Szwecja, Ekologia i środowisko, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Konsumpcjonizm i konsumenci

Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów



Od momentu powstania w 1953 roku szwedzka marka Kappahl kładzie nacisk na projektowanie odpowiedzialnej i zrównoważonej mody. Stworzenie kolekcji z pozostałości tkanin z wcześniejszych projektów jest niebanalnym elementem tej strategii. Do sklepów trafiła najnowsza kolekcja Newbie – marki odzieżowej dla dzieci i kobiet należącej do Kappahl Group – zatytułowana „Rescued Fabrics. To Be Loved Again”.

Pierwsze produkty wykonane z pozostałości produkcyjnych materiałów marka Newbie wprowadziła na rynek już w 2021 roku, a pierwszą kompletną kolekcję w 2022 roku. Teraz nadszedł czas na kolejną edycję. Ich częstotliwość zależy od ilości pozostałych tkanin. Planowane kolekcję będą unikatowe i limitowane, ponieważ powstają z tkanin z poprzednich kolekcji, czasem nawet sprzed kilku lat.

– Jednymi z założeń marki Newbie jest długotrwałość i ponadczasowość, a także szycie odzieży z certyfikowanych materiałów – mówi Wirginia Gruszczyńska-Buchta, Marketing & E-Com Manager w Kappahl. – Chcemy, aby nasze ubrania były przekazywane z pokolenia na pokolenie i staramy się motywować klientów do ich wieloletniego użytkowania. Innym ważnym elementem naszej strategii jest wykorzystywanie każdego skrawka materiału. Dlatego z pozostałości materiałów zaczęliśmy tworzyć kolekcje do ponownego pokochania, które kryją się pod wspólną nazwą „Rescued Fabrics”.

– Przy produkcji odzieży zawsze zakładamy pewien margines błędu, aby mieć pewność, że tkaniny nie zabraknie – podkreśla Anne-Charlotte Lindquist, Assortment Manager w Newbie. – Teraz wykorzystujemy te pozostałości zamiast nowych materiałów, co pozwala lepiej gospodarować dostępnymi zasobami i zmniejszać nasz ślad węglowy. Może to oznaczać, że jakiś popularny wzór lub popularna tkanina ponownie pojawi się w asortymencie.

Kolekcja „Rescued Fabrics. To Be Loved Again” składa się wyłącznie z odzieży wyprodukowanej z pozostałości materiałów – w sprzedaży pojawiła się ograniczona liczba ubrań o unikatowym charakterze. Marka Newbie, należąca do Kappahl Group, oferuje odzież dla dzieci i kobiet. Znana jest z nostalgicznych wzorów i wysokiej jakości, przyjaznych dla środowiska materiałów.

Wśród firm odzieżowych, które w oryginalny sposób ograniczają ilość własnych odpadów produkcyjnych, wymienić należy markę 4F. Półtora roku temu stworzyła ona „Upcycled jackets. Dog approved” – upcylingową kolekcję kurteczek dla psów, wykonanych wyłącznie z materiałów z drugiego obiegu. Więcej na ten temat można przeczytać TUTAJ.

txt: Dorota Chrobak

CSR recycling Ekologia i środowisko konsumpcjonizm Polska konsumenci Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji odzież ubrania recykling zero waste Szwecja


Nazwa wydarzenia:
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
Czas:
2024.5.8
Tematy:
Odpowiedzialny biznes / CSR, Ekologia i środowisko, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Konsumpcjonizm i konsumenci
Kraje:
Polska, Szwecja
Nadawca:
Kappahl Group • Newbie





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 19.05.2025Kampanie

    Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 10.05.2025slider

    Trójka o kobietach w kosmosie

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek