Dzieci odzwierciedlają otaczający je świat w swoich zabawach i z nich można wiele dowiedzieć się na temat ich i ich rodzin faktycznej sytuacji. Bo kiedy np. wokół panuje bieda i głód, nawet w zabawie trudno jest sobie wyobrazić życie, w którym nie trzeba martwić się o to, czy jutro uda się dostać coś do jedzenia.
Irlandzka organizacja charytatywna Trocaire, działająca w 124 programach w 38 krajach w Afryce, Azji, Ameryce Łacińskiej i na Środkowym Wschodzie – alarmuje, że na świecie 1 na 6 osób jest głodna, a aż 850 milionów ludzi jest narażonych na głód. Głodne dzieci nie są w stanie się uczyć, a głodni dorośli – pracować.
Na zlecenie Trocaire agencja Chemistry przygotowała w lutym br. kampanię "Tea party" ("Przyjęcie"). Spot reklamowy przedstawia dziewczynkę, która bawi się ze swoją szmacianą lalką w dom i urządza dla niej przyjęcie złożone z kilku wyimaginowanych kęsów jedzenia. "Jedz wolniej, musi wystarczyć. Może dostaniemy więcej jutro… albo pojutrze" – jej słowa wprost obrazują biedę, w jakiej żyje jej rodzina. Zabawie przysłuchuje się matka dziewczynki – smutna i bezradna.
Kampania uświadamia o problemie oraz skutkach głodu panującego w najbiedniejszych regionach świata. Zachęca Irlandczyków do niesienia pomocy, jako że ani głodujący dorośli, a tym bardziej głodujące dzieci, nie są w stanie poradzić sobie sami z brakiem żywności oraz pieniędzy.
M.Radziejowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem