logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  22.01.2015

Nauka emocji z aplikacją

Your browser does not support the video tag.


22 grudnia 2014 Samsung wypuścił na rynek nową aplikację „Look at Me” („Spójrz na mnie”), która zaprojektowana została dla dzieci z autyzmem. Program ma ułatwić nawiązywanie kontaktu wzrokowego, wyrażanie emocji i odczytywanie informacji z wyrazu twarzy. Aplikacja powstała przy współpracy z agencją marketingowa Cheil Worldwide. W jej opracowaniu brali udział także psychiatrzy, kognitywiści oraz psycholodzy kliniczni. Samsung współpracował z wydziałem psychologii seulskiego Uniwersytu Yonsei oraz Szpitalem Narodowego Uniwersytetu w Seulu – Bundang. Aplikacja jest wciąż testowana, by sprawdzić jej efektywność i wpływ na poprawę interakcji dzieci autystycznych z najbliższym otoczeniem. Na wzór projektu przeprowadzonego w Korei Południowej, rozpoczęto współpracę z Autism Spekas Canada. W ramach akcji pilotażowej rozdano kanadyjskim rodzinom osób chorych na autyzm 200 tabletów Galaxy Tab S wyposażonych w aplikację Look at Me. Z badań wykonanych do tej pory w Korei Południowej 60% badanych dzieci po 8 tygodniach zwiększyło umiejętność utrzymywania kontaktu wzrokowego i rozpoznawania emocji.

Dzięki interaktywnej kamerze aplikacji „Look at Me” dziecko autystyczne może nauczyć się odczytywać nastrój, zapamiętywać twarze i robić zdjęcia osobom znajdującym się po drugiej stronie obiektywu. Aplikacja zawiera system punktowania i nagradzania, a także zadania tematyczne oraz efekty dźwiękowe i wizualne, które mają za zadanie uatrakcyjnić używanie programu. Poziom jest dopasowywany indywidualnie na podstawie bieżących osiągnięć dziecka. Każde ćwiczenie angażuje do pracy zarówno osobę z problemem, jak i jej bliskich. Pozwala to zbudować bliższą więź między nimi. Zalecany czas używania aplikacji to od 15 do 20 minut dziennie. Rodzice mogą kontrolować postępy dziecka każdego dnia, sprawdzając wykonane zadania i postępy w przeznaczonej dla nich zakładce.

Twórcy projektu zadbali także o stworzenie miejsca, gdzie społeczność osób dotkniętych autyzmem będzie mogła dzielić się swoimi doświadczeniami dotyczącymi choroby oraz skuteczności użytkowania aplikacji „Look at Me”. Utworzono do tego forum. Głównym celem projektu było wykorzystanie technologii do poprawienia warunków życia. Innowacyjne projekty mają uświadomić, jak duży wpływ na pozytywne zmiany w naszym otoczeniu ma nowoczesna technologia. Według twórców aplikacji „Look at Me”, fakt że służy ona zbliżaniu do siebie ludzi jest jej największa zaletą.

Film promujący aplikację przedstawia chłopca, który wziął udział w testowaniu „Look at Me”. Jedenastoletniego Jong-Hyun Kima i jego najbliższych dzielił niewidzialny mur. Nawiązanie kontaktu wzrokowego sprawiało chłopcu dużą trudność. Jego matka czuła się jak osoba zupełnie obca swojemu synowi. Dzieci autystyczne z reguły mają trudności w kontaktach międzyludzkich. Natomiast świetnie potrafią interaktywnie wykorzystywać urządzenia elektroniczne. Program opracowany przez firmę pomógł chłopcu rozwinąć umiejętność utrzymywania kontaktu wzrokowego i nawiązywania więzi z otoczeniem.

Sandra Sych


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 28.09.2023

    Dzień Polskiej Muzyki – 1 października rozgłośnie będą grały tylko polskie utwory


  • 22.09.2023

    #LasySięLiczą w całej Polsce. Zaproszenie na święto lasu 23-24 września


  • 11.09.2023

    Narodowy Dzień Sportu 2023 już 17 września


  • 07.09.2023

    13 EKO wiat AMS na nowej linii tramwajowej w Krakowie


  • 04.09.2023

    Startuje konkurs fotograficzny Wiki Lubi Zabytki


  • 04.09.2023

    „Książka za worek śmieci” – ruszyła XXI edycja akcji


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek