Haszysz, ecstasy, kokaina – w wersji niebezpiecznie codziennej. Popularne środki odurzające na reklamach hiszpańskiej organizacji FAD (Fundación de Ayuda contra Drogadicción; Fundacja Pomocy przeciw Uzależnieniu od Narkotyków), wykonanych przez agencję Sra. Rushmore, podane są pod swojską postacią cukierków, czekolady i perfum. Hasło wyjaśnia zastosowanie takiej konwencji – „The biggest danger is forgetting what they really are” (Największym niebezpieczeństwem jest zapomnienie, czym one naprawdę są).
Gdyby nie niezbyt rzucające się w oczy hasło, plakaty można by wziąć za kolejny pomysł producentów gadżetów np. z wpisanym w logo firmy Adidas< liściem marihuany i podpisem Adihash, czy napisem Vodka Connecting People nawiązującym (również graficznie) do sloganu reklamowego telefonów Nokii. Kampania zakładała, że odbiorca wie, jakie ryzyko wiąże się ze stosowaniem używek i ogranicza się do przypomnienia o tym, że niektórzy to niebezpieczeństwo lekceważą. Estetyka wykonania niewątpliwie zasługuje na uwagę, można jednak zastanawiać się, co dostatecznie dużo wynika z takiego przedstawienia problemu.
A. Postek
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2025
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
28.03.2025
Strzelanina
-
26.03.2025
Znikający świergot
-
24.03.2025
Konkretna ochrona
-
21.03.2025
BOSS