Haszysz, ecstasy, kokaina – w wersji niebezpiecznie codziennej. Popularne środki odurzające na reklamach hiszpańskiej organizacji FAD (Fundación de Ayuda contra Drogadicción; Fundacja Pomocy przeciw Uzależnieniu od Narkotyków), wykonanych przez agencję Sra. Rushmore, podane są pod swojską postacią cukierków, czekolady i perfum. Hasło wyjaśnia zastosowanie takiej konwencji – „The biggest danger is forgetting what they really are” (Największym niebezpieczeństwem jest zapomnienie, czym one naprawdę są).
Gdyby nie niezbyt rzucające się w oczy hasło, plakaty można by wziąć za kolejny pomysł producentów gadżetów np. z wpisanym w logo firmy Adidas< liściem marihuany i podpisem Adihash, czy napisem Vodka Connecting People nawiązującym (również graficznie) do sloganu reklamowego telefonów Nokii. Kampania zakładała, że odbiorca wie, jakie ryzyko wiąże się ze stosowaniem używek i ogranicza się do przypomnienia o tym, że niektórzy to niebezpieczeństwo lekceważą. Estetyka wykonania niewątpliwie zasługuje na uwagę, można jednak zastanawiać się, co dostatecznie dużo wynika z takiego przedstawienia problemu.
A. Postek
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
13.03.2023
Brak towaru w magazynie
-
10.03.2023
Rumia oddaje głos śmieciom
-
14.02.2023
Walentynki — Święto Zrywania
-
14.02.2023
Walentynkowo o donacji
-
13.02.2023
Wracają. Zawsze wracają
-
01.02.2023
Chcesz przestać, a nie możesz