logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  03.05.2010

Narkotyczna zagadka

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Mięśnie stają się płynne, organizm grzeje się od wewnątrz, nerki przestają działać – to tylko niektóre z efektów zażycia ekstasy. Wachlarz wrażeń, jest bardzo szeroki i trudny do przewidzenia, także w przypadku innych używek, jak speed (robiony z niebezpiecznych chemikaliów produkowanych w przydomowych laboratoriach) czy marihuana, która oddziałuje na każdego inaczej i trudno jest przewidzieć co stanie się po jej wzięciu.

Nieprzewidywalność i możliwość przeżycia czegoś nowego jest dla wielu, szczególnie młodych ludzi, bardzo kuszącą perspektywą. Dlatego rząd Australii rozpoczął w 2001 roku Narodową Kampanią Antynarkotykową, która uświadamia młodzież jakie skutki może pociągnąć za sobą zażycie narkotyków, a rodziców nakłania do rozmowy z dziećmi na temat tego problemu.

Druga odsłona kampanii, wykonana przez agencję Batey Redcell odbyła się w 2005 roku. Reklamy pojawiły się w prasie i telewizji, a każda z kreacji odnosiła się do określonego rodzaju narkotyku i za każdym razem podkreślała ryzyko – „Nie wiesz jak to zadziała na Ciebie”. (You don’t know what it’ll do to you).

Przekaz dotyczący marihuany podkreślał, że „może zaśmiecić głowę i życie” jej użytkownika (It can mess up your head. And your life); speed z kolei nie wiadomo przez kogo jest produkowany i co w sobie zawiera (You don’t know who made it. And what’s it In); reklama poświęcona ekstasy oparta jest na zimnych, twardych danych związane z jej zażywaniem (Some cold hard facto about taking ecstasy).

Spoty telewizyjne przedstawiały nastolatków, którzy po zażyciu narkotyków zatracili kontakt z rzeczywistością (marihuana), przestali panować nad swoim ciałem (speed) bądź też ich organizm odmówił wykonywania podstawowych funkcji życiowych (ekstaza).

Na potrzeby kampanii wyprodukowano ponadto broszurę, w której m.in. kierowca rajdowy, mistrz juniorów w surfingu, czy też hiphopowiec Maya –podkreślają, że nie muszą brać narkotyków by zaspokoić swoje emocje, energii dodaje im bowiem to, co robią.

Kampania odniosła sukces. Badania ewaluacyjne dowiodły, że zetknęło się z nią 97% respondentów. Trzech na pięciu rodziców zadeklarowało, że dzięki kampanii łatwiej im się rozmawia z dzieckiem o narkotykach, a 51% młodych ludzi stwierdziło, że też im łatwiej jest porozumieć się z rodzicami na ten temat. 50% rodziców została poprzez kampanię zachęconych do podjęcia rozmowy ze swoim dzieckiem o problemie narkotykowym.
P. Sienkiewicz


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.05.2022

    Zasłonka w zebrę


  • 25.05.2022

    Bezprawne prawa


  • 25.05.2022

    Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse


  • 24.05.2022

    Głos w obronie zwierząt


  • 23.05.2022

    Telefon prawdziwego zaufania


  • 19.05.2022

    Z punktu widzenia psa przewodnika


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek