logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Namierzyć zakamuflowane olbrzymy
06.12.2012
Tematy: Kreacje / printy

Namierzyć zakamuflowane olbrzymy



Mimo dobrego kamuflażu zdradza je ciemna, wyciekająca z ich wnętrza plama. Tylko namierzone przez bacznych obserwatorów przestaną dewastować.

Proekologiczna fundacja o międzynarodowym zasięgu Surfrider Europe rozpoczęła akcję „Busted!” (Namierzony!), uderzającą w sektor transportu morskiego. Wobec ciągłego braku zaostrzenia prawa dotyczącego żeglugi handlowej, organizacja postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce. Akcja pod hasłem „Help us to sue the polluters” (Pomóż nam pozwać zanieczyszczających) ma za cel zaktywizować ludzi z całego świata do ochrony ekosystemu mórz i oceanów przed zanieczyszczeniami związanymi z cyrkulacją statków handlowych.

3 starannie wyretuszowane kreacje, stworzone na potrzeby kampanii przez paryski oddział Young&Rubicam, uzmysławiają obiorcy fakt sprytnego tuszowania spustoszeń, łączących się z transportem ropy naftowej i innych chemikaliów. Olbrzymie frachtowce, które nie spełniają wymogów bezpieczeństwa, ukrywają się za latarnią morską, górą lodową i wyspą, sprawiając wrażenie „zawstydzonych”. Nie bez przyczyny. Według badania jakie przeprowadziła fundacja 95% zanieczyszczeń nie pochodzi, jak można by przypuszczać, z wycieków ropy na skutek awarii, ale na skutek celowego działania. Wielkie zbiorniki tankowców, po opróżnieniu z przewożonych ładunków, płukane są wodą, którą później wlewa się z powrotem do morza. Takie postępowanie ma opłakane skutki dla środowiska naturalnego, zważywszy że w Europie aż 90% transportu handlowego obywa się właśnie drogą morską.

Więcej informacji, dostępnych w języku angielskim, francuskim i hiszpańskim, znajduje się na stronie fundacji www.surfrider.eu. Ze zgromadzonych tam materiałów można dowiedzieć się o niekomentowanych w mediach przypadkach takich nadużyć.

Marta Reutt








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Żeby tylko nie przegrali…

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Odłączeni

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Kula śniegowa

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek