To już druga, tym razem wrześniowa, odsłona kampanii przebiegającej pod wspólnym hasłem „Zaczęło się w Polsce”. Upamiętnia 70. rocznicę wybuchu II wojny światowej.
W krótkim spocie reklamowym nagrania obrazujące działania wojenne przeplatają się z inscenizacją mającą ukazać osobisty dramat rodzin i przyjaciół osób, które zginęły w walce. Film przypomina nie tylko o 1 września i ataku niemieckim, ale także o napaści rosyjskiej na Polskę 17 września. Twórcy wyraźnie podkreślili rolę Polski, jako kraju, w którym zaczęła się wojna (i od którego 50 lat później rozpoczął się upadek socjalizmu).
W ramach projektu „2009 rok wielkich rocznic” uruchomiona została strona internetowa www.3989.pl w całości poświęcona wydarzeniom 1939 i 1989 roku. Główną z zakładek stanowi baza wydarzeń związanych z obchodami rocznicowymi, gdzie znaleźć można informacje o koncertach, wystawach czy rekonstrukcjach historycznych. W związku z obchodami 70. rocznicy wybuchu II wojny światowej ukazało się także multimedialne wydawnictwo „Zaczęło się w Polsce” (w skład którego wchodzi m.in. przygodowa gra planszowa), którego celem jest promocja polskiej historii i kultury. Na dzień przed rocznicą 1 września przy stacji Centrum warszawskiego metra pojawiła się także wystawa wojennych fotografii wraz z kalendarium wydarzeń września 1939 roku.
Poprzednia, czerwcowa odsłona kampanii, związana była z celebrowaniem rocznicy upadku komunizmu i obrad Okrągłego Stołu. Z tej okazji powstał m.in. animowany spot w trzech wersjach językowych – polskiej, węgierskiej i angielskiej (emitowany w stacji CNN) – w skrócie opowiada historię przemian demokratycznych i drogę Polski od rządów totalitarnych do wolności, która stała się impulsem do przemian w innych krajach.
E. Janota
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów