logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Najpiękniejszy świat
22.03.2017
Tematy: Kampanie, Polska, Walka z wykluczeniem społecznym

Najpiękniejszy świat



Chciałem Wam zakomunikować, że…

 „Czasem mi to przeszkadza, a czasem mi pomaga”, „jest dla mnie przyjacielem, ale również jest przeciwnością losu”, „to jest najpiękniejszy świat jaki może być” kilka osób stara się odpowiedzieć na pytanie w najnowszej kampanii Fundacji JiM. O czym mówią? 

Pałac Kultury i Nauki w Warszawie, Ratusz w Poznaniu, czy katowicki Spodek to tylko niektóre z budynków, obok których 2 kwietnia trudno będzie przejść obojętnie. Z okazji Światowego Dnia Świadomości Autyzmu kilka tysięcy budynków w Polsce rozbłyśnie niebieskim światłem jako symbol solidarności z osobami ze spektrum autyzmu (ASD). Tegoroczna odsłona akcji „Polska na niebiesko” odbędzie się pod hasłem „Autyzm! Chcemy być sobą!” oraz dedykowana jest osobom dorosłym ze spektrum autyzmu. Zgodnie z raportem „Sytuacja młodzieży i osób dorosłych z całościowymi zaburzeniami rozwoju w Polsce” opublikowanym przez Fundację JiM osoby z ASD, które ukończyły 25 rok życia stają się niewidoczne dla systemu wsparcia w Polsce będąc jednocześnie narażone na alienację i stygmatyzację ze strony społeczeństwa.

To właśnie tej grupie osób oddali głos twórcy tegorocznej kampanii zapraszając do jej współtworzenia dorosłe osoby z ASD. Akcja „Polska na niebiesko” nie ogranicza się wyłącznie do gestu solidarności, ale towarzyszyć jej będzie szeroka akcja informacyjna w postaci punktów informacyjnych w ponad 20 miastach Polski, dystrybucja raportu, plakatów i ulotek informacyjnych oraz emitowany w telewizji spot promocyjny, których współautorami są osoby z ASD.

 Szczególną uwagę zwraca pierwsze zdanie powstałej w ramach kampanii ulotki informacyjnej doskonale oddające motyw, wokół którego zbudowana została tegoroczna edycja: „My osoby z autyzmem i Zespołem Aspergera pragniemy wyjść poza ramy i tworzyć je po swojemu”. Jest to pewnego rodzaju manifest osób z ASD. Podobny efekt uzyskano w spocie promocyjnym, w którym stajemy twarzą w twarz z osobą z ASD próbującą wyjaśnić nam, jak wygląda jej świat. Zastosowane rozwiązanie powoduje zmianę perspektywy postrzegania ASD, które przestaje być wyłącznie terminem medycznym zyskując twarzy osoby, która zwraca się do odbiorców kampanii. Dzięki zastosowanej technice kampania działa dwukierunkowo oddając głos dorosłym osobom z ASD oraz przełamując stereotypy, w końcu jak mówi jeden z jej bohaterów: „W zasadzie jesteśmy takimi samym ludźmi jak Wy. Tylko nam trochę trudniej zrozumieć świat niż Wam”.

 Kampanię na zlecenie Fundacji JiM zrealizowała agencja Sweet Jesus we współpracy z osobami z autyzmem. Fundacja JiM tworzą osoby posiadające wieloletnie doświadczenie w pracy z osobami niepełnosprawnymi. Celem Fundacji jest zapewnienie lepszego dostępu do diagnozy oraz edukacja dzieci z autyzmem.

Anna Frączyk



Nazwa kampanii:
Polska na niebiesko
Czas:
2017.4.2
Nadawca:
Fundacja Jaś i Małgosia (JiM)
Media:
internet, outdoor, indoor, mobile, event, direct marketing
Wykonawca:
Sweet Jesus
Adresaci:
ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Autyzm - chcemy być sobą





17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 17.12.2025Kampanie

    Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej

  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 12.12.2025Kampanie

    Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego

  • 11.12.2025Kampanie

    Zabawki z czasem się nudzą

  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 03.12.2025Kampanie

    Edukacja Obywatelska w praktyce

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek