logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Najlepsze raporty społeczne wybrane
11.10.2017
Tematy: Wydarzenia, Odpowiedzialny biznes / CSR, Polska, Kraje, Problemy społeczne, Raportowanie społeczne

Najlepsze raporty społeczne wybrane



Od 11 lat przyznawane są nagrody za najlepiej sporządzone raporty z zakresu zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesu. 10 października br. ogłoszeni zostali laureaci kolejnej edycji konkursu. Zgodnie z werdyktami najlepiej dane niefinansowe za 2016 rok zaraportowali: CEMEX Polska, PKN ORLEN, Bank Zachodni WBK, Budimex, Lafarge i Fundacja im. Doktora Piotra Janaszka PODAJ DALEJ. 

Do zakończonej właśnie, 11. edycji Konkursu Raporty Społeczne zgłoszona została rekordowa liczba publikacji – 44. Wśród nich znalazło się 40 opracowanych przez firmy, 2 przez fundacje korporacyjne i po jednej przez organizację pozarządową i instytucję publiczną. Każdy z raportów oceniany był przez jury ekspertów, a także brał udział w głosowaniu internautów. Finał konkursu miał miejsce 10 października podczas gali ogłoszenia wyników w Centrum Prasowym PAP. Transmisja z wydarzenia odbywała się przez profil konkursu na Facebooku, a zapis video dostępny jest na stronie https://www.facebook.com/Raportyspoleczne/.

– Jako jurorzy zdajemy sobie sprawę z tego, jak wiele pracy kosztuje przygotowanie raportu z działalności niefinansowej, czyli obejmującej aktywność na polu zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności. Pod tym względem powinniśmy gratulować każdej firmie i organizacji, która taką publikację opracowała. Jednak stajemy przed dużym wyzwaniem wyboru tych najlepszych raportów. Najlepiej wpisujących się w główne kryteria oceny dotyczące trzech aspektów: kompletności, zaufania i komunikacji. Na ich podstawie, a także w oparciu o dyskusję, wymianę opinii i doświadczeń podczas posiedzenia jurorów mogliśmy wyłonić, a dziś ogłosić zwycięskie raporty. Gratuluję wszystkim nagrodzonym i obyśmy za rok mogli oceniać jeszcze więcej raportów, co będzie oznaczało, że kwestie CSR coraz częściej wchodzą na właściwy poziom, dotyczący zarządzania strategicznego organizacją – komentuje Dominika Bettman, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu, przewodnicząca jury Konkursu Raporty Społeczne.

Nagrodzeni

Nagrody za najlepsze raporty zostały przyznane w siedmiu kategoriach. Oprócz tego jury eksperckie i dziennikarskie zdecydowały się również na przyznanie wyróżnień. Poniżej lista najwyżej ocenionych raportów społecznych.

Nagroda główna: CEMEX za najbardziej kompleksowe podejście, przejrzystość, zwięzłość oraz klarownie przedstawioną informację o zobowiązaniach i ich realizacji. (link do raportu: http://bit.ly/2z9dVuj)

Wyróżnienie: PKN Orlen za najlepszy raport online http://bit.ly/2hXx0LU

Wyróżnienie: Bank Zachodni WBK za wartość edukacyjną raportu http://bit.ly/2usF74F

Najlepszy debiut: Lafarge http://bit.ly/2yASV2N

Najlepszy raport organizacji pozabiznesowej: Fundacja im. Doktora Piotra Janaszka PODAJ DALEJ http://bit.ly/2gNJBRw

Nagroda Giełdy Papierów Wartościowych: Budimex S.A. http://bit.ly/2fVt4XJ

Nagroda Ministra Rozwoju i Finansów: Cemex Polska Sp. z o.o. http://bit.ly/2z9dVuj

Nagroda internautów: Bank Zachodni WBK http://bit.ly/2usF74F

Nagroda Jury dziennikarskiego: Bank Zachodni WBK za kompleksowość, transparentność i ciągłe postępy w realizacji zasad zrównoważonego rozwoju http://bit.ly/2usF74F

Pierwsze wyróżnienie Jury dziennikarskiego: Cemex za czytelną informację o zakresie działań firmy http://bit.ly/2z9dVuj

Drugie wyróżnienie Jury dziennikarskiego: Lafarge za całokształt działań i kompleksowość  raportu http://bit.ly/2yASV2N

–  W badaniu, które przeprowadziliśmy w 2016 roku na pięciuset największych firmach w regionie Europy Środkowej (Deloitte CE Top 500) okazało się, że w Polsce przygotowywanych jest najwięcej raportów (26% wszystkich). W Polsce rok rocznie raportuje ok. 40 organizacji różnej wielkości. Dotychczas opublikowanych zostało ok. 330 raportów pozafinansowych, 275 zgłoszono do Konkursu Raporty Społeczne (2007-2017), które figurują w największej w Polsce Bibliotece Raportów Społecznych on-line. Cieszy nas to, że jakość raportów wzrasta, coraz więcej też pojawia się raportów zintegrowanych. 86% raportów zostało przygotowanych w oparciu o międzynarodowy standard Global Reporting Initiative (GRI). Spośród nich blisko 30% było poddanych niezależnej weryfikacji zewnętrznej. O tym, czy polskie firmy nagrodzone w tegorocznym Konkursie Raporty Społeczne staną się przykładem w zakresie sprawozdawczości niefinansowej nie tylko w Europie Środkowej, ale i w całej Unii Europejskiej dowiemy się również poznając laureatów Green Frog Awards (GFA) – jedynego konkursu  organizowanego przez Deloitte na najlepsze raporty niefinansowe w Europie Środkowej.– mówi Irena Pichola, Partner Deloitte, Lider zespołu ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i w Europie Środkowej.

Konkurs Raporty Społeczne odbywa się od 2007 roku, a jego organizatorami są Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firma Deloitte. Głównym celem inicjatywy jest zwrócenie uwagi na znaczenie raportowania niefinansowego i wskazanie dobrych praktyk w tym zakresie. Dzięki konkursowi wyróżniane są przedsiębiorstwa, które nie tylko prowadzą działalność, biorąc pod uwagę interes społeczeństwa i środowiska, ale także potrafią w sposób jasny, przejrzysty i wiarygodny zaprezentować swoje dokonania w publikowanych raportach. Konkurs  przyczynia się do zwiększenia transparentności działań organizacji i podejmowania dialogu z interesariuszami, stanowi też dobre źródło inspiracji do tego, w jaki sposób ujawniać dane niefinansowe. Jest to ważne w kontekście wdrożonej w Polsce dyrektywy 2014/95/UE o ujawnianiu informacji niefinansowych i informacji dotyczących różnorodności przez niektóre duże jednostki oraz grupy.

raporty społeczne konkurs wyniki


Tematy:
Odpowiedzialny biznes / CSR, Raportowanie społeczne
Kraje:
Polska





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 15.10.2025slider

    NFZ zachęca do zdrowego stylu życia… piosenką

  • 14.10.2025Kampanie

    Take Care OFF Yourself

  • 09.10.2025Kampanie

    I żyli długo… Ale czy szczęśliwie?

  • 07.10.2025Kampanie

    Codzienność z ChatemGPT

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek