logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Najlepsze Raporty Społeczne 2010
22.12.2010
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR, Polska

Najlepsze Raporty Społeczne 2010



Zakończyła się czwarta edycja konkursu „Raporty Społeczne”, w ramach którego nagradzane są najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce.

Zwyciężył „Raport Odpowiedzialności Społecznej i Środowiskowej Danone 2006-2009” firmy Danone. Ponadto wyróżnione zostały raporty firm: PKN ORLEN, Grupy LOTOS, PGNiG, Totalizatora Sportowego. Swoją nagrodę przyznali też internauci. 400 głosów oddano na raport Totalizatora Sportowego. Wyróżnienia wręczył profesor Witold Orłowski.

Spotkanie prowadzone przez Mirellę Panek-Owsiańską (Forum Odpowiedzialnego Biznesu) rozpoczęło się prezentacją Ireny Picholi z PwC, podczas której omówione zostały światowe trendy w raportowaniu społecznym. O raportowaniu mówili również paneliści: Paweł Prochenko (Fundacja Komunikacji Społecznej), Przemek Pohrybieniuk (Danone) oraz Maria Magdalena Winconek (BRE Bank). Wspólnie z zebranymi na sali przedstawicielami firm – biorących udział w konkursie (Coca Cola, PKN Orlen, PGNiG) – opowiadali o początkach społecznego raportowania w swoich firmach.

Jaki był pierwszy raport, ile czasu zajęło jego przygotowanie, kto był inicjatorem pomysłu, sposób zbierania informacji i to, w jaki sposób wybierane zostały istotne z punktu widzenia interesariuszy kwestie, to kilka aspektów, które rozważali zebrani. Firma Danone rozpoczęła od panelu z udziałem interesariuszy – zarówno wewnętrznych jak i zewnętrznych. W BRE Banku podstawą stała się analiza tego, co najistotniejsze dla firmy, jej sytuacji oraz wiedzy o interesariuszach, zdobywanej w ramach ciągłego dialogu. – Właśnie zaangażowanie interesariusza wewnętrznego – pracowników – celem uzyskania licencji na działania i stworzenia grupy ambasadorów, świadomych wagi podejmowanych działań, było wspólnym elementem wszystkich wypowiedzi. Pracownicy to najważniejszy intersariusz – powiedziała Barbara Tęcza (Fundacja Orlen Dar Serca).

Jak pisać raporty? Przemek Pohrybieniuk podkreślał wagę publicznego zobowiązania, którym kończy się każdy rozdział raportu Danone. Przełomowe dla wielu firm okazały się wytyczne GRI. Jako istotny element wskazano to, by mówić nie tylko o rzeczach dobrych, ale i zagadnieniach trudnych, wówczas raport stanie się narzędziem wspierania wiarygodności firm.

Zaangażowanie pracowników, konsultacje z doradcą, dobre planowanie, nieemocjonalny sposób narracji, uczenie się na własnych błędach i benchmark najlepszych, zaangażowanie interesariuszy oraz nieustanne zadawanie sobie pytania „po co piszę raport” to kilka z porad firm posiadających już swoje raporty dla tych, które będą je tworzyć po raz pierwszy. Paweł Prochenko – jeden z jurorów – wskazał na kwestię istotną z perspektywy czytającego – to jest łatwość czytania i „zjadliwość” raportu. Jako główne wyzwanie wskazał edukację interesariuszy w zakresie tego jak czytać raporty.

Podsumowała spotkanie Małgorzata Greszta (CSR Consulting) prezentując analizę 4 lat raportowania społecznego na rynku polskim, kluczowe trendy oraz wyzwania.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 15.10.2025slider

    NFZ zachęca do zdrowego stylu życia… piosenką

  • 14.10.2025Kampanie

    Take Care OFF Yourself

  • 09.10.2025Kampanie

    I żyli długo… Ale czy szczęśliwie?

  • 07.10.2025Kampanie

    Codzienność z ChatemGPT

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek