9 kwietnia br. podczas 41. Światowego Kongresu Reklamy w Waszyngtonie ogłoszono zwycięzców 1. edycji Global IAA Responsibility Awards. Grand Prix przyznano agencji TBWA z Paryża za 140-sekundową animację „Signatures” dla Amnesty International, która zdobyła też Złotego Lwa w Cannes oraz wiele innych nagród.
Maciej Waligóra i Filip Berendt, art directorzy z działu kreacji agencji reklamowej DDB, otrzymali brązową nagrodę za layout pt. „Panda” przygotowany przez agencję dla Fundacji Dzieci Niczyje. Kampania składała się z trzech layoutów pokazujących dzieci w przebraniach maskujących rany wynikające z pobicia i przemocy w domu.
—> opis kampanii i kreacje: Przemoc ukryta
„Ustanowiona nagroda ma potwierdzać wkład branży reklamowej w rozwiązywanie bieżących istotnych problemów oraz motywować do dążenia do doskonałości w komunikacji społecznej” – mówi Hervé de Clerck, wiceprezes IAA ds. CSR.
Komentarz redakcji Wygląda na to, że nagroda doniośle nazwana „Responsibility Award” i posługująca się szeroko terminem „CSR”, jest po prostu nagrodą dla najlepszych kampanii społecznych, które niekoniecznie mają coś wspólnego ze społeczna odpowiedzialnością biznesu. Ale brzmi dobrze.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS